۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۷۴۲۹۲۲

دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» برگزار شد

دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» برگزار شد
دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» با حضور مدیرکل ارشاد و فرهنگ استان قم و سینماگران استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» که با عنوان تجلیل از سینماگران استان قم بعد از ظهر امروز در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد، از سینماگران استانی تقدیر و تجلیل شد.

آقای امیرعلی عموزاده مدیرکل ارشاد و فرهنگ استان قم در این مراسم ضمن تبریک ولادت رسول گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: بروز و قدرت نمایی در گذشته با روش های سخت و خشن صورت می گرفت که هزینه های زیادی نیز در پی داشت؛ اما بعد از مدتی قدرت نمایی ها با واسطه و با نیابت بر کشورها صورت گرفت و از این طریق بر کشورها سلطه پیدا کردند.

وی در ادامه با بیان این که «هنر» بزرگ ترین ابزار ترویج و تقویت فرهنگ است افزود: بعد از مدتی جهان سلطه از مراحل قدرت نمایی های سخت و با واسطه و نیابتی نیز عبور کرده و به مرحله جنگ نرم رسید و با ابزار های نرم همچون هنر و فضای مجازی برای جهان تسلط پیدا کردند و درپی گسترش روز به روز سلطه خود در جهان هستند.

آقای محمدرضا سوقندی مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی در این مراسم باتشکر از برگزار کنندگان دومین مراسم «آئین مهر سینمای ایران» گفت: سینما در روزی که در غرب متولد شد تنها خواستگاه تبلیغاتی و اقتصادی داشت و به مرور زمان به هنر و صنعت تبدیل شد.

وی افزود: در پشت سینما دو مولفه وجود دارد که عبارتند ثروت به معنای اقتصاد و قدرت دانش در سینما و هنر است تا این عرصه را که نیاز به نظریه پردازی وجود دارد بی نیاز کند.

مدیرکل دفتر حقوقی، عملکرد و امور استان ها و مجلس سازمان سینمایی روایت گذشته و بازنمایی قصه های آینده خصوصیت هنر دانست و با اشاره به نقش ادبیات در هنر و هنرمندی بیان داشت: اگر ادبیات را از فرهنگ بگیریم سینما کالبدی بدون روح خواهد بود و برخی براین اعتقاد هستند که سینما واقعیت ساز است و هرچه را در سینما به آن پرداخته می شود، در آینده محقق می شود.

ارسال نظرات