۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۴۲۹۲۹
به همت مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی؛

نشست منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر انقلاب برگزار شد

نشست منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر انقلاب برگزار شد
مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی از سلسله‌نشست‌های علمی تبیین مبانی اندیشه نشست منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب را برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، سلسله‌ نشست‌های علمی تبیین مبانی اندیشه رهبری با موضوع منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی دفتر قم برگزار شد.

نشست منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر انقلاب برگزار شد

در این نشست حجت‌الاسلام احمد رهدار رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با اشاره به اینکه قدرت در علوم سیاسی بر فعل اطلاق می‌شود، اظهار داشت: قدرت درذات‌خود خیر است و امتداد وجود خدای متعال است و جمهوری اسلامی قدرتمند است؛ ولی تلاشی برای تئوریزه کردن قدرت را انجام نداده است.

رئیس مؤسسه فتوح اندیشه با بیان اینکه حکومت اسلامی فلسفه عملی فقه است، ابراز کرد: حکومت یعنی قدرت و یکی از شئون نبوت و ولایت حکومت است؛ حکومت دینی غیب پایه و قدرت‌پایه است و اگر حکومت به خدای متعال نرسد باطل است.

حجت‌الاسلام رهدار با اشاره به اینکه قدرت جزء علل قوام‌بخش و هستی‌بخش است، گفت: صحنه و پایگاه قدرت با هم فرق دارد و ما که در مقابل جبهه کفر اقلیت هستیم لازم است در بعضی مواقع از صحنه قدرت کنار بکشیم تا پایگاه قدرتمان را حفظ کنیم.

نشست منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر انقلاب برگزار شد

حجت‌الاسلام‌ سید سجاد ایزدهی رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به اینکه قدرت و حکومت در دیدگاه اسلام خیر محض است و استفاده بد از آن باعث تباهی می‌شود، ابراز کرد: در کشورهای غربی قدرت و حکومت شر لازم است که تحکم می‌کند و آزادی‌ها را محدود می‌کند؛ ولی در مقابل امنیتشان را تأمین می‌کند.

رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه فرق حکومت در اسلام با غرب در این است که در اسلام قدرت بااخلاق پیوند دارد، اظهار داشت: اقتدار در حکومت اسلامی بر پایه معرفت، مردم بنیاد و مبتنی بر مظلومیت است که باعث پایداری می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ ایزدهی با اشاره به اینکه امام جامعه اسلامی رهبر مردم است نه مدیر جامعه، گفت: رهبر انقلاب عادل و آگاه به جامعه و جهان است و حکومت اسلامی به تعبیر رهبر معظم انقلاب سه ویژگی اقتدار، مظلومیت و پیروزی را دارد.

ارسال نظرات