۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۷۴۳۲۷۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تقویت اصول عقاید باعث قوی شدن انسان در انجام فروع دین می شود

تقویت اصول عقاید باعث قوی شدن انسان در انجام فروع دین می شود
اصفهان –حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: کسی که معاد باور باشد می‌داند نماز شفاعت می‌کند و متوجه هست فاصله بین کفر و نماز، ترک نماز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی ظهر امروز در دبیرستان دخترانه شهید مطهری بعد از اقامه نماز ظهرین در رابطه با اهمیت نماز گفت: تقویت اصول عقاید باعث قوی شدن انسان در انجام فروع دین است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی جوانان نسبت به نماز بی توجه هستند، افزود: در پاسخ به این سوال دانش آموزان پاسخ‌های متعددی را از جمله اینکه به فکر آخرت نیستند، مشکلات اقتصادی را به خاطر دین و امامان می‌دانند، وجود خدا را باور ندارند، خواندن نماز سخت است و رفتار بد و گناه کردن بعضی از کسانی که نماز می‌خوانند ارائه کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با معرفی کتاب اصول عقاید تألیف آیت الله مصباح در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: اگر اصول تقویت شود، بسیاری از مشکلات نسل جوان در فروع حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه اگر کسی معاد را قبول نداشته باشد نماز برای او سخت است، اظهار داشت: تقویت اصول عقاید سبب تقویت انسان در انجام فروع دین است.

به گفته وی کسی که معاد باور باشد می‌داند نماز شفاعت می‌کند و متوجه هستند فاصله بین کفر و نماز، ترک نماز است.

وی یادآور شد: در کتاب اصول عقاید آیت الله مصباح توضیح داده مسلمان دین را از افراد متدین نمی‌گیرد و اگر یک دیندار خلاف را مرتکب شود نمی‌گوید اسلام بد است، می‌گوییم کار او بد است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ضعیف در اصول عقاید، عدم باور به معاد و گناه برخی از متدینین را عامل اصلی بی توجهی به فریضه واجب نماز دانست و ابراز امیدواری کرد دانش آموزان به لحاظ علمی و معنوی آینده خوبی داشته باشند و نسبت به دشمن بصیرت داشته باشند تا جای شهید و جلاد عوض نشود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات