۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۴۳۶۰۱
حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان:

منابع مالی مسجد جمکران کافی نیست

منابع مالی مسجد جمکران کافی نیست
تولیت سابق مسجد جمکران منابع و موقوفات این مسجد را ناکافی ارزیابی کرد و طرح هایی برای رونق بیشتر مسجد جمکران، ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت سابق مسجد مقدس جمکران در مراسم تودیع و معارفه تولیت این مسجد که امروز در شبستان امام علی علیه السلام جمکران برگزار شد، فعالیت های انجام شده در طی 10 سال اخیر را حاصل تلاش خادمان و کارکنان این مجسد مقدس دانست.

وی با اشاره به حقوق کارکنان مسجد مقدس جمکران از تعبیر «قَليلُ الْمَؤُونَةِ، كَثيرُ المَعُونَةِ» استفاده کرد و اظهار داشت: همکاران ما با حقوق کم کارهای بزرگی انجام دادند؛ در حال حاضر هنوز اضافه کاری های قطعی کارکنان پرداخت نشده و این بدهی ما به آن ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در ادامه با اشاره برخورداری بسیاری از اماکن مذهبی از موقوفه و منابع مشخص، ادامه داد: مسجد امام زمان در کشور امام زمان غریب است و کمترین منابع را دارد؛ خرده پول های مردم مستضعف و پابرهنه به عنوان نذر کمک بزرگی است اما موقوفه و منابع خاصی برای این مسجد نیست.

وی در ادامه از تلاش خود برای جلب بودجه در دولت مردمی خبر داد و افزود: پس از تلاش و رایزنی فراوان 45 میلیارد بودجه برای مسجد جمکران تصویب شد در حالی که نیازهای این مسجد ده ها برابر بیش از این است اما از این مقدار مصوب فقط 4 میلیارد پرداخت شد؛ خدام مسجد جمکران با کمترین هزینه بیشترین کار را انجام دادند و خادمان افتخاری مسجد نقش پررنگی داشتند که صمیمانه از آن ها قدردانی می کنم.

وی در ادامه با تشکر از همه کسانی که در امور عمرانی مسجد کارهای بزرگی انجام دادند، گفت: مرحوم شیخ احمد انصاری و مجمع خیرین مسجد مقدس جمکران تلاش های بزرگی کردند و لازم است از آن ها یاد کنم.

تولیت سابق مسجد مقدس جمکران از تفاهم اولیه با وزارت جهاد کشاورزی در خصوص اهداء اراضی منابع طبیعی خبرداد و گفت: بنای احداث شهرک اقامتی-زیارتی در دستور کار قرار دارد تا توقف زائران در قم طولانی تر شود؛ امیدوار هستم این طرح به نتیجه برسد. بنا بود در نزدیکی مسجد قبرستانی احداث شود که به 16 دلیل مخالف این کار بودیم و این کار لغو شده است. امیدواریم که این چندصد هکتار تبدیل به فضای سبز شود و جذابیت های قم و آن شهرک اقامتی را بیشتر کند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان تأکید کرد: درخواست دارم که ایستگاه راه آهن قطار سریع السیر تهران-اصفهان در کنار مسجد جمکران قرار گیرد؛ بلوار پیامبر اعظم در افزایش زوار این مسجد تأثیر داشت.

وی با بیان اینکه بعد از رحلت آقای رسولی به امر رهبر معظم انقلاب مأموریت اداره وجوهات دفتر حضرت آیت الله خامنه ای را دارم، گفت: نمی توانستم به هر دو مسؤولیت همزمان رسیدگی کنم از این رو درخواست کردم که پس از 10 سال خادمی این مسجد از این مسؤولیت کناره گیری کنم.

ارسال نظرات