۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۴۳۶۷۷
آیت‌الله علیدوست در گفت‌وگو با رسا تبیین کرد؛

دلایل شکست بزرگ رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین

دلایل شکست بزرگ رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژگی‌های طوفان الاقصی را برشمرد و گفت: آغاز طوفان الاقصی، شکستی بزرگ برای رژیم صهیونیستی بود و نتایج آن بر عظمت این شکست افزود.

آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اتفاقات غزه، دو انباشت را حاصل حضور هشت دهه‌ای رژیم صهیونیستی در منطقه عنوان کرد و گفت: سلاح‌های هسته‌ای و ظلم و ستم دو انباشتی است که رژیم صهیونیستی در این سال‌ها در حد بالایی انجام داده است؛ مبنای نظری دولت صهیونیسم در بخش دوم، تبعیض‌نژادی، توهین به کرامت انسانی، محافظت از خود به هر قیمت و توجیه اعمال ضد اخلاقی خود است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم کشتار کودکان، زنان، بی‌پناهان و مانند آن‌ها را با تکیه بر منطق اسرائیلی مجاز توصیف کرد و ادامه داد: تمام این‌‌ها «عملیات پیشگیرانه» نامیده می‌شود؛ با این منطق قطع آب، برق و ارتباطات اگر در راستای پیشبرد اهداف رژیم صهیونیستی باشد بی‌اشکال است!

وی با بیان وقایع روزهای قبل از شروع عملیات طوفان الاقصی و بمباران مردم غزه با بیش از پنجاه تن بمب، تصریح کرد: سازمان ملل و مجامع عریض و طویل پیرامون آن، حقوق بشری‌ها، سران کشورها و مرتجعان منطقه به رویه این رژیم کودک کش عادت کرده و تنها قبح ظلم و ستم این رژیم برایشان از بین رفته است.

آیت‌الله علیدوست با استناد به آیه 94 سوره هود، از بین رفتن رژیم صهیونیستی به خاطر انباشت ظلم و ستم در نوار غزه را حتمی و از سنت‌های خداوند متعال ارزیابی کرد و گفت: مردمی که در منطقه‌ای کوچک از همه اطراف در محاصره رژیمی اطلاعاتی امنیتی محبوسند و جز از طریق گذرگاه رفح، راه دیگری ندارند، به عملیاتی دست می‌زنند که واجد چندین ویژگی و اثر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان آثار و ویژگی‌های عملیات طوفان الاقصی ابراز داشت: اولین ویژگی، نخستین شکست بزرگ رژیم صهیونیستی از درون سرزمین های اشغالی است؛ دوم اینکه غافلگیری رژیم مغرور صهیونیزم از سوی نیروهای حماس، با محاسبات عادی قابل فهم نیست؛ در این زندان باریک، سطح وسیعی از آمادگی در غفلت نیروهای اطلاعاتی اسرائیل و اروپا ایجاد شده است.

وی عملیات طوفان الاقصی را بیش از پیروزی جبهه مقاومت، شکستی عظیم برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: همین که این عملیات طراحی و شروع شده است، بزرگترین شکست رژیم صهیونیستی رقم خورده و حتی مهم نیست که چند نفر تلفات به این رژیم تحمیل شده باشد؛ هر چند این تلفات و ورود خسارات به رژیم صهیونیستی بر عظمت این پیروزی افزود.

آیت‌الله علیدوست در بیان ویژگی‌های بیشتری از عملیات طوفان الاقصی اظهار داشت: این عملیات خیزشی گسترده و مورد حمایت نیروهای مقاومت از سایر کشورها است؛ از فلاخن به موشک، پهپاد و ستیز سایبری رسیدن را به نمایش گذاشتند؛ فلسطین نشان داد روی پای خود ایستاده است، هر چند از گفتمان‌های اسلامی و انقلابی الهام گرفته‌ باشد.

ارسال نظرات