۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۷۴۳۹۴۰
معاون هماهنگ‌کننده سپاه حضرت ابوالفضل لرستان:

اختتامیه کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان برگزار می‌شود

اختتامیه کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان برگزار می‌شود
محمودوند با بیان اینکه ۶ آبان ماه، اختتامیه کنگره ۶۵۵۵ شهید لرستان برگزار می‌شود، گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰۶ یادواره شهید و چندین اجلاسیه برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، محمد محمودوند، ظهر امروز در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان با اشاره به برگزاری کنگره 6555 شهید استان لرستان گفت: اختتامیه این کنگره 6 آبان ماه برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با بیان اینکه تاکون ۱۵۰ جلسه اندیشه‌ورزی با حضور اساتید و نخبگان؛ که خروجی آن ۳۴۰ عنوان برنامه و بیش از ۴۳ هزار اقدام است تشکیل شد، افزود: پس از ۳ سال کار شبانه‌روزی با فعالیت 14 کمیته بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی درون و خارج کمیته‌ای برگزار شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 806 یادواره شهید در قالب آبروی محله، پایگاهی، خانگی، شهرستانی و ...برگزار شده است، گفت: اجلاسیه شهدای جاویدالاثر، دانش‌آموز و کنگره نهایی را در روزهای آینده برگزار می شود.

محمودوند به برگزاری ۲ جشنواره تولید محتوای دیجیتال اشاره کرد و ادامه داد: طی این سه سال اخیر ۱۵ پویش مجازی، ۱۴ هزار دقیقه برنامه در رادیو، تولید ۱۵۰ دقیقه موسیقی و ۲۰ هزار برنامه در حوزه سیما برگزار شده و فیلم سینمایی با موضوع از حاج عمران تا کربلا روز کنگره از این فیلم رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: ترمیم و نصب بیش از ۲ هزار تابلوی شهید در استان، ساخت و نصب ۵۴ سردیس و المان و ۶۵ یادمان نیز طی این ۳ سال انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از شناسایی و واکاوی ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده و بیش از ۱۳۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس خبر داد که در جریان کنگره قرار گرفته اند و گفت: اجرای ۱۸۵ تئاتر خیابانی، ۱۲ جشنواره ، عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۲۴ قسمت نقش زنان در دفاع مقدس، ۱۴ رویداد چندجانبه ورزشی و ۵۰ مورد صعود به قله‌های کشور و بین‌المللی، ۱۶ اردوی تیم ملی، تقدیر و تجلیل از ۵۸۰ ورزشکار و ۱۲۰۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی از جمله اقدامات ستاد کنگره است.

وی ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای روحانی به تعداد ۹۳ مورد، سرپرستی ۶۵۵۵ کودک یتیم، آزادی ۶۵۵ زندانیان جرائم غیرعمد، تسویه حساب بدهی مردم ضعیف محلات و چاپ ۱۱۳ عنوان کتاب را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

محمودوند خاطرنشان کرد: ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف مهم برگزاری کنگره 6555 شهید استان لرستان است و کنگره لرستان اگر توانسته در حین این برنامه خدمتی را به مردم برساند، به هدف خود نزدیک شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رزمندگان مقاومت اسلامی در طوفان الاقصی نشان دادند که اسلام همواره پیروز است، گفت: امت‌ها اگر خدا را بالاتر از هر چیزی ببینند، قطعا پیروزی نصیب مردم خواهد شد.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات