۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۴۳۹۹
آیت الله خاتمی:

معترضان جبهه خود را مشخص کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اعلام اینکه در حال حاضر در کشور با دو جبهه انقلاب و ضد انقلاب روبرو هستیم، گفت: معترضان باید جبهه خود را مشخص کنند.
آيت الله سيد احمد خاتمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، امروز در چهارمین کنگره عاشورا پژوهی آذربایجان غربی با اعلام اینکه جامعه نمونه دینی هشت ویژگی مهم دارد، یادآور شد: معرفت و آگاهی، عدالت مطلق، بندگی خدا، محبت، ولایتمداری، تولی و تبری، اسلام ناب محمدی؛ عزت و استقلال از جمله این ویژگی هاست که با توجه به آنها جامعه نمونه دینی شکل می گیرد.

وی توجه به افزایش علم و دانش بدون توجه به مرزها اعتقادی، برقراری عدلت مطلق و برابر بودن همه در برابر قانون، نبود رانت‌خواری سیاسی و اقتصادی را از پیامدهای عمل به ویژگی های جامعه نمونه دینی عنوان کرد.

آیت الله خاتمی با انتقاد از اینکه برخی از خطوط قرمز انقلاب اسلامی عبور می کنند، اظهار داشت: انقلاب ما انقلاب دین و معنویت است و پذیرفته نیست که در قالب اقدامات فرهنگی برخی فرهنگ های غلط در جامعه پیاده شود.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه انحراف فرهنگی در مقابل هیچ کس ساکت نخواهیم بود، اظهار داشت: برخی ها فکر می کنند زمام فرهنگ را به دست گرفته اند، اقداماتی را انجام می دهند، که شایسته جامعه دینی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از بی توجهی برخی ها به امر بی حجابی گفت: امت اسلامی نمی خواهد بد حجابی آنقدر ادامه یابد که تبدیل به بی حجابی شود.

آیت الله خاتمی سخنانش را با تاکید بر ولایتمداری ادامه داد و گفت: ولایت ستون فقرات جامعه اسلامی است و جامعه ای که جلودار ولایت و امام حق نباشد، مشروعیت دینی نداشته و طاغوت است.

وی اصل تولی و تبری را مورد بحث قرار داد و گفت: بر اساس این اصل حماسه 9 دی که مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و از ولایت دفاع کردند تولی است؛ اما تولی تنها کافی نیست و باید با تبری همراه باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران ترسی از انتقاد، اعتراض ندارد، اما بابد در چارچوب قانون باشد، اذعان داشت: هم اکنون در کشور با دو جبهه انقلاب و ضد انقلاب مواجه هستیم که مردم در 9 دی نشان دادند که قاطبه ملت ایران در جبهه انقلاب هستند.

وی ادامه داد: جبهه دیگر ضد انقلاب است که وهابیون، بهائیت، آمریکا، انگلیس، سلطنت طلب ها، مطرب ها و رقاصان فراری و منکران امام زمان در صف آن می باشند؛ بنابراین معترضان اگر ادعا دارند ضد انقلاب نیستند، باید به صراحت از آمریکا ،صهیونیست ها و ضد انقلابی‌ها ابراز تنفر کرده، ساختار شکنی های بعد از انتخابات، اهانت به عکس و آرمان های امام و حرمت شکنی روز عاشورا را محکوم کنند، نه اینکه برای رد گم کنی احساس تبری ساده جویند.

امام جمعه موقت تهران در سخنرانی خود بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در تحقق جامعه نمونه قرآنی تاکید و خاطرنشان کرد: امروز تلاش برای تضعیف و تخریب نظام اسلامی از برزگترین منکرات سیاسی است که خوشبختانه مردم در حماسه 9 دی با غیرت دینی تمام برنامه های قانون شکنان را که بیش از 8 ماه بود آب در آسیاب آمریکا و دشمنان می ریختند، برهم زدند و به صحنه آمدند.

آیت الله خاتمی بیان کرد: در حوادث اخیر مشخص شد که عموم مردم از خواص اند و قاطبه مردم بینش و بصیرت کافی دارند و بدون هیچ تردید راه درست را در پیش گرفته اند.

وی معرفت در مسیر حق، حمایت به هنگام از مسیر حق و مقاومت برای ماندن در مسیر حق را از وظایف مهم خواص و نخبگان دانست و تاکید کرد: خواص همچنان در صحنه انجام وظیفه باشند چراکه امیدواریم انقلاب ما تا زمان ظهور صاحب اصلی اش امام عصر (عج) ماندنی است.

چهارمین کنگره عاشورا پژوهی در محورهای عاشورا و جایگاه عدالت و پیشرفت، عاشورا و پیشینه تاریخ و تمدن ایران اسلامی، عاشورا، انقلاب اسلامی و ترسیم جامعه پیشرفته مبتنی بر عدالت و عاشورا الگوهای عدالت و توسعه با معرفی 15 اثر برتر در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه خاتمه یافت./935/پ201/ص

ارسال نظرات