۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۷۴۴۱۱۵
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد؛

راهبری فکری و عقیدتی جامعه در عرصه جنگ شناختی، رسالت خواهران طلبه

راهبری فکری و عقیدتی جامعه در عرصه جنگ شناختی، رسالت خواهران طلبه
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: رسالت خواهران طلبه در عرصه جنگ شناختی، راهبری فکری و عقیدتی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، خانم دکتر متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور امروز در همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی که در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار و با حضور پژوهشگران، نویسندگان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین حضور مهمانان خارجی برگزار شد، با اشاره به چشم انداز حوزه های علمیه خواهران، در سه مؤلفه زن، خانواده و کودک، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران کشور بر اساس نیازسنجی استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی توانست در سه مؤلفه زن، خانواده و کودک، چشم اندازی توأم با انجام رسالتی بزرگ در راه خدمت به جامعه ترسیم نماید.

وی با اشاره به فضای مه آلود جامعه و جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن آن را به راه انداخت، گفت: ایران اسلامی با گذر از همه تحریم‌ها و تحریک‌ها و توانمند شدن در عرصه‌های گوناگون، چند سالیست که وارد جنگ ترکیبی و شناختی شده است که مهم‌ترین بخش آن بحران هویت جوانان و نوجوانان ما است.

خانم متولیان با بیان این که حوزه علمیه خواهران رسالت بزرگی در این عرصه دارد، ادامه داد: لازم و ضروری است که عزم خود را جزم کرده و بتواند در برابر مدل شکست خورده غرب برای تعالی خانواده، مدلی الهام یافته از اندیشه‌های ناب اسلامی ارائه دهد.

وی در ادامه افزود: در اندیشه آیت الله مصباح یزدی، یک نگاه منظومه‌ای و جامع نسبت به خانواده وجود دارد که می‌تواند چراغ راه مبلغین و طلاب در عرصه هدایتگری باشد.

معاون پژوهش مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور همچنین خاطرنشان کرد: خانواده در نگاه آیت الله مصباح یزدی، اصلی ‌ترین و مهم‌ترین نهادی است که با مُهیّا کردن فضای تربیتی سالم برای خود، فرزندان و در نهایت جامعه، می تواند ما را به تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نزدیک کند.

وی همچنین به رسالت بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: این سیر عالمانه و تبعیت از اندیشه تابناک علامه مصباح یزدی، همان جامعه فاضله ای را به وجود می‌آورد که مورد تایید پیشوایان دینی ما بود.

خانم متولیان راهبری فکری و عقیدتی جامعه در عرصه جنگ شناختی را رسالت خواهران طلبه دانست و ادامه داد: اگر ما بر این منظومه فکری متمرکز شویم و راهبری دقیقی داشته باشیم می توانیم نسل جدید معاصر را از بحران هویت نجات دهیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات