۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۴۴۳۲۲

نرخ جمعیت سالمندان کشور ۲ برابر شد

نرخ جمعیت سالمندان کشور ۲ برابر شد
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در طول ۴۰ سال گذشته جمعیت سالمندان ایرانی به ۲ برابر رسیده است، گفت:نرخ جمعیت سالمندان کشور از ۵ درصد به ۱۰ درصد افزایش داشته است.
به گزارش گروه جمعیت و تعالی خانواده خبرگزاری رسا، محمدعلی قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش ۲ برابری جمعیت سالمندی کشور، اظهار کرد: این جمعیت در طول ۴۰ سال گذشته در کشور ۲ برابر شده است، به طوری که جمعیت سالمندان از ۵درصد به نرخ ۱۰ درصد است. این موضوع از سوی نخبگان و خبرگان در شورای ملی سالمندان بررسی شد و مصوباتی در ستاد داشتیم که همکاری دستگاه‌ها در قالب جلسات و کارگروه‌های کارشناسی را می‌طلبد.

وی افزود: ما نرخ قابل توجهی از سالمندان را در جامعه داریم که می‌طلبد تا زیر ساخت های موثر ویژه سالمندان احداث و به معیشت آن‌ها توجه شود که در شورای ملی سالمندان و با حضور وزیر این موضوعات پیگیری می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه پایگاه رفاه ایرانیان باید جمعیت سالمندی را احصا کند، گفت: آخرین سرشماری‌ها در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته است، سرشماری‌های جدید از سالمندان باید به صورت هدفمند و از آیتم‌هایی تخصصی استفاده شود تا بتوان با استفاده از این آمارها، برنامه ریزی‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

قادری بر اهمیت توجه به مسأله سالمندی در کشور تأکید کرد و گفت: شورای ملی سالمندان برهمین اساس بنا شده و تمامی دستگاه‌ها در آن حضور دارند اما لازم است این شورا به شورای عالی سالمندی ارتقا پیدا کند.

ارسال نظرات