۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۷۴۵۸۱۷
به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه؛

از عوامل سامانه هوشمند پاسخ‌یابی سوالات دینی «پارسا» تقدیر شد

از عوامل سامانه هوشمند پاسخ‌یابی سوالات دینی «پارسا» تقدیر شد
توسط آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی از عوامل سامانه هوشمند پاسخ‌یابی سوالات دینی «پارسا» تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در مراسم اختتامیه دومین جشنواره پاسخ برتر که به همت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شده بود از سامانه هوشمند پاسخ‌یابی سوالات دینی «پارسا» توسط حضرت آیت‌الله علیرضا اعرافی و حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی و جمعی دیگر از بزرگان حوزه‌های علمیه تقدیر شد.

همچنین در این مراسم، به‌جهت طراحی و حمایت از این سامانه، از محمدحسین الهی‌منش معاون شبکه‌های اجتماعی موسسه موسسه هوش مصنوعی و تمدن اسلامی (همتا) تقدیر به‌عمل آمد.

لازم‌به‌ذکر است که این سامانه متعلق به موسسه همتا است و توسط شرکت داده‌کاوی هوشمند ویرا توسعه یافته است.

سامانه پارسا که از طریق نشانی www.parsaqa.com بطور رایگان در دسترس عموم قرار دارد، به عنوان یک زیرساخت پرسش و پاسخ دینی علاوه بر امکان جستجوی همزمان در چندین سایت دینی، از ابزارهای هوش مصنوعی و هوشمند بهره می‌برد تا تجربه کاربران را بهبود بخشد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی این سایت عبارت است از موتور جستجو هوشمند، خلاصه سازی سوالات، مشابه‌یابی بین سوالات، توصیه‌گر سوال، برچسب‌نگاری خودکار سوالات، طبقه‌بندی خودکار سوالات.

سامانه پارسا به همراه ویژگی‌های هوشمند خود باعث بهبود تجربه کاربری کاربران می‌شوند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا به سرعت و با دقت به پاسخ‌ها و اطلاعات مورد نیاز در حوزه دینی دست یابند.

شایان ذکر است نام پارسا حاصل هم‌آیی حروف اول کلمات «پاسخگویی رایانشی سوالات اسلامی» می‌باشد.

ارسال نظرات