۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۷۴۵۹۱۵
سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌:

طلاب از جریان های سیاسی و انقلاب های دنیا مطلع باشند

طلاب از جریان های سیاسی و انقلاب های دنیا مطلع باشند
سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نباید طلبه را بدون بینش، دانش و مهارت در میدان رها کنیم، با تمجید از دستاوردهای حوزه، ناکارآمدی ها را ناشی از کم توجهی به میدان دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین رضازاده سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، در اجلاسیه نمایندگان مراکز مدیریت استانی دفتر اجتماعی و سیاسی که در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی برگزار شد، اظهار کرد: این اجلاسیه به منظور ایجاد آمادگی در مدیران دفاتر اجتماعی و سیاسی برای برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه ۴ محور اصلی در این اجلاسیه خواهیم داشت، مطرح کرد: مقام معظم رهبری ادبیات نظامی و دفاعی را وارد فرهنگ کرده‌اند و این ادبیات موضوعیت دارد.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌ اضافه کرد: این ادبیات به ما یک الگو می‌دهد که در دوران دفاع مقدس جوانان ما وارد میدان شدند و به پیروزی رسیدیم و این الگو باید در سایر عرصه‌ها نیز پیاده‌سازی شود.

وی با بیان اینکه باید سطح بینش و عمق فکری حوزویان را بالا ببریم، عنوان کرد: هدف اصلی ما این است که حوزویان درست بیندیشند و وارد عرصه میدان شوند.

حجت الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه اقدام حوزویان باید به هنگام باشد، خاطرنشان کرد: اقدام به هنگام بعد از تشخیص درست صحنه رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف باید اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشیم، تصریح کرد: در گام نخست باید بینش‌های صحیح را ایجاد کنیم و این موضوع از نظر عملیاتی نیازمند فرآیند طولانی است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه از نظر ما در کتب امروز حوزه این بینش صحیح ایجاد نخواهد شد، یادآور شد: رویکرد مباحثی که امروز در حوزه عنوان می‌شود صرفا علمی است و عملیاتی نیست.

وی با بیان اینکه پس از بینش‌های عمیق نیازمند دانش‌ها هستیم، ابراز کرد: طلبه باید به دانش‌هایی مجهز باشد که از تمام جریان‌های سیاسی، انقلاب‌های دنیا، مشروطه، جریان‌های غربی و ... اطلاع داشته باشد.

حجت الاسلام رضازاده با اشاره به اینکه طلبه باید مهارت‌های لازم برای کنش‌گری را داشته باشد، بیان کرد: طلبه باید در موقعیت‌های مختلف توانمندی‌های محیط اجتماعی خود را یافته و با استفاده از آن مشکلات و مسائل را رفع کند.

وی با بیان اینکه نباید طلبه را بدون بینش، دانش و مهارت در میدان رها کنیم، اظهار داشت: در کنار تمام کامیابی‌های بزرگ حوزه‌های علمیه، اگر ناکارآمدی‌هایی داشته‌ایم به دلیل ضعف در این بخش بوده است.

ارسال نظرات