۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۷۴۵۹۵۴
نماینده ولی فقیه در کاشان:

کم کاری در ادارات امید مردم را نابود می کند

کم کاری در ادارات امید مردم را نابود می کند
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی کم کاری در ادارات را سبب نابودی امید در جامعه دانست و گفت: یکی از مصادیق‌ بارز امید مورد نظر رهبری کار در ادارات و نهاد‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان کاشان گفت: نشست ما برای فریضه‌ای است که امام کاظم (ع) می‌فرماید، به وسیله این فریضه بقیه واجبات اقامه می‌شود.

وی با بیان اینکه گستره فریضه امر به معروف و نهی از منکر را نباید تنها به موضوع حجاب محدود کرد، افزود: امر به معروف و نهی از منکر در مرحله نخست همه واجبات و محرمات و در مرحله دوم مستحبات و مکروهات را در بر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: هر محرمی و حرامی نهی دارد و ترک هر واجبی امر دارد.

وی با انتقاد از برخی طراحی‌های ساختمان تالار‌های عقد و جشن عروسی، به لزوم اصلاح این بنا‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: ساختمان تالار‌های عقد و جشن عروسی نباید به گونه‌ای طراحی شود که ورود و خروج بانوان مقابل نامحرم نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر لزوم ترویج لذت حلال تأکید کرد و گفت: دانشگاه ها، مدارس، سپاه، بسیج، مدارس و ائمه جمعه و جماعات نسبت به ترویج لذت حلال اهتمام ویژه داشته باشند.

به گفته وی جوانان امروز نیاز به شاد‌های با انضباط و با نشاط و حلال و در چار چوب شرع اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در ادامه کم کاری در ادارات و نهاد‌ها را سبب نابودی امید در جامعه دانست و ابراز داشت: اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرماید امید و ایمان، یکی از مصداق‌های بارز این فرمایش معظم له کار در ادارات و نهاد‌ها است.

وی کم کاری در ادارات و معطل کردن ارباب رجوع را منکر دانست و گفت: هرحرفی که علیه آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب باشد منکر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مزاحمت نوامیس، سوء استفاده مالی از بیت المال، عدم رعایت قوانین و دور زدن قانون را از مصادیق منکر دانست و تأکید کرد: نباید نا امید شویم، بلکه باید در مقابل هجمه‌ها ایستاد و مقاومت کرد.

وی از مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های شهرستان خواست برای حل معضلات و مشکلات مجموعه تحت مدیریت خود از نماز کمک بگیرند و نماز را ترویج کنند، چرا که بسیاری از مشکلات با اقامه نماز حل و فصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم داشتن دغدغه و غیرت دینی اشاره کرد و گفت: امروز اگر به احکام اسلام توهین می‌شود باید نسبت به احکام اسلام حساس و غیرت داشت.

به گفته وی شهرداری و شورای شهر کاشان با انجام تبلیغات محیطی در سطح شهرستان برای ترویج معنویت اهتمام داشته باشند چرا که سلاح تبلیغات برنده و اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در کاشان بر ترویج ازدواج‌های آسان در دانشگاه‌ها تأکید کرد و با اشاره به این فرمایش پیامبر که اگر جوان ازدواج کند دو سوم دین خود را حفظ کرده است، افزود: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی به مناسبت‌های مختلف پیش رو از مطالبات رهبرمعظم انقلاب است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات