۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۷۴۶۰۶۶
آیت الله فیاضی:

خدامحوری تمام ظاهر و باطن علامه طباطبایی را فرا گرفته بود

خدامحوری تمام ظاهر و باطن علامه طباطبایی را فرا گرفته بود
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عضر کنونی را عصر طلایی بعد از صدر اسلام دانست و تاکید کرد: حرکت در مسیر بندگی خدا از جمله درس‌های ماندگار علامه طباطبایی است که امروز جامعه‌ ما به شدت نیازمند چنین روش‌هایی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در آذربایجان شرقی، کنگره‌ بین المللی علامه سید محمد حسین طباطبایی، با حضور مسئولان استانی، اساتید حوزه و دانشگاه و تعداد کثیری از دانشجویان آذربایجان شرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

آیت الله غلامرضا فیاضی عضو جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم و رئیس کنگره‌ علامه طباطبایی در این همایش با بیان اینکه علامه طباطبایی به آنچه که می‌دانست عمل می‌کرد و به آن التزام داشت، اظهار کرد: سخنان و گفتار این بزرگ مردجهان تشیع، همواره مورد توجه صاحب نظران و اندیشمندان قرار داشته و دارد چراکه او یک عالم باتقوایی بود که خدامحوری تمام ظاهر و باطنش را فرا گرفته بود.

وی ادامه داد: علامه طباطبایی به‌عنوان یک عالم صالح در پی پیاده‌سازی سیره و آموزه‌های پیامبر(ص) و ائمه اطهار (ع) بود که شیعه به داشتن شخصیت بی مانندی مثل او به خود باید افتخار کند.

رئیس کنگره‌ علامه طباطبایی با اشاره به اجتهاد و نوآوری‌های علامه طباطبایی در علوم مختلف خاطرنشان کرد: ما باید در زمان حاضر قدردان چنین افرادی باشیم که در نسل‌های بعدی خود اثرگذار بودند و باید سیره‌ آن‌ها را سرمشق خود قرار دهیم.

وی، عصر کنونی را عصر طلایی بعد از صدر اسلام دانست و تاکید کرد: حرکت در مسیر بندگی خدا از جمله درس‌های ماندگار علامه طباطبایی است که امروز جامعه‌ ما به شدت نیازمند چنین روش‌هایی است.

عضو جامعه‌ مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم، در ارتباط با شخصیت چند بُعدی علامه طباطبایی نیز گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر دست اندرکاران این کنگره نشان دهنده‌ی عمق و اثرگذاری علامه در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی ما است که به طور کامل و جامع در بیانات ایشان متجلی شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی نیز در این کنگره گفت: علامه طباطبایی حق بزرگی بر گردن همگان دارد و خدمات وی در خلق آثار علمی در ابعاد و فنون مختلف کم نظیر است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اظهار کرد: شخصیت علمی و معنوی این عالم بزرگ، به ویژه بُعد شاگرد پروری از برجسته‌ترین ابعاد شخصیتی علامه طباطبایی است.

وی به اندیشه سیاسی و نظام پردازی علامه طباطبایی در مقابل سمپاشی‌های روشنفکران غرب زده اشاره کرد و ادامه داد: از تمام دانشجویان، طلبه ها و استادان می‌خواهم تا به مطالعه رساله علامه طباطبایی که در آن نظام سیاسی و ولایی را با بیانی متقن و روشن تبیین کرده است، توجه خاصی داشته باشند.

امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود به مظلومیت فلسطینیان و چهل روز جنایات بی امان رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و گفت: امروز در تبریز نیز همچون دیگر شهرها، مراسمی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مظلومیت فلسطین برگزار خواهد شد.

دکتر صفر نصراله‌زاده نیز در سخنانی به شخصیت کم نظیر علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: شخصیت علامه طباطبایی به گونه ای است که هر کسی می تواند از زاویه ای بدان توجه داشته باشد؛ رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با ایشان بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه تبریز به نقش علامه طباطبایی در انقلاب اسلامی اشاره و با بیان این که علامه در مقطعی تاریخی معیار تشخیص حق و باطل بودند، خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی در سال ۱۳۴۲ دفاع جانانه ای از نهضت امام خمینی(ره) داشتند و شاگردان برجسته و انسان های بزرگ و فاضلی را برای پیشرانی انقلاب اسلامی تربیت کردند.

گفتنی است این کنگره‌ بین‌المللی علامه طباطبایی به همت مجمع عالی حکمت اسلامی و با همکاری دانشگاه صنعتی سهند و جمعی از مراکز علمی، فرهنگی و اجرایی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

ارسال نظرات