۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۴۶۹۴۸
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری:

روحیه بسیجی دولت سیزدهم، معضلات معیشتی را جهادی حل خواهد کرد/ باخت بزرگ اسرائیل با بمباران جبران نخواهد شد

روحیه بسیجی دولت سیزدهم، معضلات معیشتی را جهادی حل خواهد کرد/ باخت بزرگ اسرائیل با بمباران جبران نخواهد شد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم با روحیه بسیجی به حل مسائل می پردازد، گفت: دولت انقلابی و بسیجی برای حل معیشت مردم با روحیه بسیجی می تواند روزهای بهتری را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه های این هفته که در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران برگزار شد با اشاره به مسئولیت های اجتماعی به عنوان یکی از اصلی‌ترین جلوه‌های انسانیت گفت: هر یک از ما نسبت به سایر انسان‌هایی که با آنها زندگی می‌کنیم، حق بزرگی بر گردن داریم و آن حق عبارت است از اینکه دیگران به گونه‌ای با ما رفتار کنند که از ناحیه آنها به ما ضرر و ظلمی وارد نشود؛ در مقابل نیز تکلیف و مسؤولیتی بر عهده ما است و آن اینکه از طرف ما هم به احدی از افراد جامعه ظلم و آسیبی وارد نشود.

وی با بیان اینکه سلام یکی از اسماء الهی است، ابراز کرد: دارالسلامی که خداوند وعده داده، در همین دنیا به‌وجود می‌آید، آرمان جامعه اسلامی تشکیل دارالسلام است و همه کسانی که در این جامعه زندگی می‌کنند، هیچ دغدغه‌ای ندارند و روابط اجتماعی آن آکنده از رعایت حقوق یکدیگر است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در مجالس فاطمی از دشمن‌شناسی صحبت کنید، تصریح کرد: مجالس فاطمی فرصت مغتنمی است که از دشمن شناسی سخن بگویید تا مقاومت در جامعه اشاعه پیدا کند، چرا که مادرمان حضرت زهرا (س)، اسوه مقاومت و خانواده‌داری و حجاب و عفاف هستند و باید این درس‌های مهم را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان، گفت: روز چهارشنبه رهبر حکیم و عالیقدرمان در دیدار با بسیجیان سرافراز یک دوره جامع تحلیل راهبردی تاریخی سیاسی مبتنی بر حکمت و معرفت و بصیرت را ارائه فرمودند. بسیجی تراز خود امام (ره) بود و مکتب بسیجی همان مکتب امام و مکتب امام همان مکتب ناب محمدی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری افزود: منطق بسیج بر ۲ رکن استوار است، رکن اول عبارت است از تهدید زدایی حداکثری؛ رکن دوم حداکثر سازی ظرفیت و امکان برای تولید بیشتر و زندگی بهتر است. بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی بر همین منطق سیر کرده است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به منطق بسیج در کلام رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: تفکر بسیج فراتر از مرزها است و اندیشه بسیج در ایران محصور نمی‌شود، این منطق بسیج مثل کوه‌های استوار و مقاوم است و در یک سازمان جمع نمی‌شوند و امروز روز شهادت شهید مدرس است که ایشان در برابر تهدید و توطئه به خوبی عمل کرد.

وی با بیان اینکه حل المسائل‌ کشور تفکر بسیجی است، ادامه داد: مرام دولت سیزدهم نیز مرام بسیجی است، افتتاح مترو پرند و تکمیل پروژه‌های مسکن از جمله اقداماتی است که از جنس روحیه بسیجی است اما از دولت محترم بسیجی انتظار داریم، برای کنترل بیشتر بازار کالاها و مهار گرانی خصوصاً درباره کالاهای اساسی به ویژه مسکن بیش از گذشته تلاش کنند تا روزهای بهتری برای معیشت مردم فراهم شود. ان‌شاءالله مجلس هم بتواند با تصویب طرح‌ها و لوایح مناسب‌تر در این مسیر گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری طوفان الاقصی را سیلی بزرگ به صورت آمریکا برشمرد و اظهار داشت: در جریان مقاومت مردم مظلوم فلسطین حیثیت استکبار جهانی به مخاطره افتاد.

وی با بیان اینکه سبوعیت رژیم صهیونیستی مرزها را شکسته و از خط قرمزها عبور کرده است، خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی بی خاصیتی سازمان ملل و دستگاه‌های حقوق بشری بین المللی و همچنین پوشالی بودن و گسیختگی فکری و داخلی رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: امروز در خبرها دیدیم که جنگ در غزه از سر گرفته شده است. باخت بزرگ و سنگین اسرائیل با بمباران‌ها و رفتارهایشان دیگر جبران نخواهد شد. به لطف خداوند و نصرت الهی با مقاومت جدی تر مردم فلسطین و غزه روز سیاه رژیم صهیونیستی از شب تاریک هم تیره‌تر خواهد شد.

 

ارسال نظرات