۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۷۴۷۷۴۷
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

پژوهش؛ نماد عظمت و فضل علمی حوزه علمیه

پژوهش؛ نماد عظمت و فضل علمی حوزه علمیه
حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: حوزه علمیه سکان دار علوم معقول و منقول بوده است و با رشد و تعالی پژوهش این جایگاه والای علمی احیا می گردد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در افتتاحیه دوره تربیت مدرس مهارت های پژوهشی حوزه علمیه فارس گفت: حوزه علمیه تشیع در گذشته مهم‌ترین مرکز تولید علم در علوم انسانی و علوم تجربی بوده است و پژوهش نمود و تجلی این جایگاه عظیم می باشد و باید بدانیم حوزه علمیه وارث میراث گران بهای علم است.
 
وی افزود: در این میان حوزه علمیه فارس با وجود علمای بزرگ در فقه، اصول و علوم نقلی دارای یک مکتب علمی و صاحب سبک است و همین بود که شهید مطهری می فرمودند هر وقت که من وارد شیراز می‌شوم و از دروازه قرآن عبور می‌کنم عطر ملاصدرا شیرازی را استشمام می‌کنم. بسیاری از دانشمندان خارجی وقتی با بزرگان حوزه علمیه ملاقات می کردند به عظمت و فضل علمی علمای ما اذعان می نمودند و این نشان از این است که حوزه علمیه سکان دار علوم معقول و منقول بوده است و با رشد و تعالی پژوهش جایگاه والای علمی احیا می گردد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمودی به جذب روحانیون در نهادهای همسو با حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: افتخار است برای حوزه علمیه که طلابی را پرورش بدهد که به عنوان سفیران حوزه در سایر ارگان‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفته و از ظرفیت‌های علمی آنان استفاده شود.
ارسال نظرات