۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۷۴۷۸۳۴
امام جمعه موقت کاشان:

شرط محبوب شدن نزد دیگران داشتن تقوا است

شرط محبوب شدن نزد دیگران داشتن تقوا است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار شرط محبوب شدن نزد دیگران را داشتن تقوا دانست و گفت: خداوند هم دل آفرین وهم مقلب القلوب است و دل‌ها را به هر طرفی بخواهد گرایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن و در تفسیرآیه ۳۷ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: حضرت ابراهیم ذریه خود را کنار کعبه قرار داد تا نماز را اقامه کنند.

وی افزود: اگر حضرت ابراهیم از خدا می‌خواهد دل‌های مردم را به سوی ذریه اش گرایش دهد برای این است که جامعه توحیدی تشکیل شود و جامعه توحیدی نیازمند داشتن سه شرط مهم است.

امام جمعه موقت کاشان داشتن رهبر دینی، حضور مردم و مطالبه عمومی و آمادگی عمومی را سه شرط مهم برای داشتن جامعه توحیدی دانست و ادامه داد: جامعه توحیدی نیازمند داشتن رهبرالهی و امام معصوم است و حضور مردم و مطالبه عمومی است.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: اگر پیروی مردم و ارتباط و گرایش مردم به رهبر دینی و حضور مردم نباشد، چنین رهبردینی اگر پیامبر الهی و حتی اگرامیرالمومنین (ع) نیزباشد هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد و موفق نخواهد بود.

وی گفت: اگر امیرالمومنین ۲۵ سال خانه نشین شد برای این بود که حضور مردم وجود نداشت، از این رو وقتی به حضرت پیشنهاد خلافت شد اعلام کرد اگر مردم در صحنه نبودند و اتمام حجت نمی‌شد خلافت را نمی‌پذیرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه مردم باید در صحنه باشند تا از رهبر الهی پیروی و تبعیت کنند، افزود: رهبر الهی با کمک مردم جامعه توحیدی را تشکیل می‌دهند درغیر این صورت و بدون حضور مردم جامعه توحیدی محقق نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای حکومت، ولی عصر (عج) سه شرط قانون جهانی قرآن، رهبری قدرتمند جهانی و حضور جهانی است، اظهار داشت: برای چنین تشکیل چنین حکومتی همه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند و مطالبه عمومی و آمادگی عمومی وجود داشته باشد تا حضرت ظهور کند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: هرمحدوده‌ای اگر خواستار تشکیل حتی یک حکومت خود مختار باشند، هم باید یک رهبرقدرتمند داشته باشند و هم مردم در صحنه حضور داشته باشند.

وی گفت: حضرت ابراهیم اگر از خدا می‌خواهد دل‌های مردم را به سوی ذریه اش گرایش داشته باشد برای این است که همه قلوب به دست خدا است و خداوند هم دل آفرین وهم مقلب القلوب است و دل‌ها را به هر طرفی بخواهد گرایش می‌دهد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند قلب‌ها و دل‌ها را دگرون می‌کند، چرا که همه قلوب در اختیار او است و قلوب با نام و ذکر خدا آرامش دارد و کسی که به یاد خدا باشد و ذاکرخدا باشد خداوند نیز قلب او را آرامش خواهد داد.

وی یادآور شد: در جنگ بدر تعداد مسلمانان یک سوم دشمن بود، اما در برابر دشمن تا دندان مسلح آرامش داشتند و از تعدد دشمن و سلاح دشمن ترس و وحشتی نداشتند.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: یکی از سلاح‌های خداوند رعب و وحشت است و در جنگ خندق خداوند به دل دشمن رعب و وحشت انداخت و با وجود اینکه تعدد دشمن زیاد بود، اما خداوند ترس و وحشت را در دل آن‌ها انداخت از ترس فرار کردند.

وی افزود: حضرت ابراهیم از خداوند می‌خواهد دل‌های مردم را به طرف ذریه اش متمایل کند تا آن‌ها با جمع شدن دور ذریه اش یک جامعه توحیدی تشکیل شود تا پیام‌های توحیدی آن‌ها در دل مردم تاثیر گذار باشد، از این رو اگر مردم تمایل و گرایش نداشته باشند پذیرش هم ندارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: تا خداوند بنده خودش را دوست نداشته باشد او را محبوب دیگران قرار نمی‌دهد، از این رو اگر می‌خواهیم محبوب دیگران باشیم باید کاری کنیم که خدا ما را دوست داشته باشد تا محبت ما در دل دیگران قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه خداوند انسان‌های با تقوا را دوست دارد و محبت انسان‌های با تقوا و صالح را در دل دیگران قرار می‌دهد، افزود: شرط محبوب شدن نزد دیگران داشتن تقوا است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: این وعده الهی است که انسان‌های با ایمان که عمل صالح انجام می‌دهند، خداوند محبت آن‌ها را در دل دیگران قرار می‌دهد، از این رو هرکس به دنبال محبت مردم و گرایش مردم به طرف خودش باشد باید با تقوا باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه حتی انسان‌های بد نیز انسان‌های با تقوا را دوست دارند، اظهار داشت: همه انبیاء الهی از بهترین مردم بودند و مردم به سوی آن‌ها گرایش داشتند. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات