۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۴۸۱۳۲

ابداع یک فناوری شبیه‌ساز هوش مصنوعی برای ایجاد کپی از افراد در دنیای مجازی

ابداع یک فناوری شبیه‌ساز هوش مصنوعی برای ایجاد کپی از افراد در دنیای مجازی
محققان یک فناوری شبیه‌سازی هوش مصنوعی را ابداع کرده‌اند که می‌تواند یک کپی غیرقابل کنترل از اشخاص در دنیای مجازی ایجاد کند.

شرکت متا اخیراً از چت‌ربات‌هایی مبتی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است که بسیاری از آن‌ها شبیه افراد مشهور یا نسخه‌های هوش مصنوعی افراد مشهور هستند.

این قابلیت به لطف فناوری Llama ۲ است که می‌تواند «شخصیت ها» یا «انیمیشن» هوش مصنوعی را بر اساس افراد واقعی ایجاد کند.

شرکت دیگری به نام دلفی به کاربران اجازه می‌دهد کپی‌های مجازی از خود یا شخص دیگری ایجاد کنند.

برای ایجاد یک کپی از هوش مصنوعی از طریق دلفی، تنها کاری که کاربران باید انجام دهند این است که یک نوع شناسایی و هزاران فایل از جمله ایمیل‌ها، متن‌های چت و حتی ویدیو‌های یوتیوب را آپلود کنند.

کارشناسان می‌گویند واضح است که این فناوری به سرعت در حال تسخیر صنعت است و این تازه آغاز راه است.

مایکل پوشکار، یکی از بنیانگذاران شرکت هوش مصنوعی NPCx، که در حال توسعه فناوری شبیه سازی هوش مصنوعی خود در بازی است، این پدیده را بیشتر توضیح می‌دهد.

او گفت: هدف ما این است که به بازیکنان بازی‌های ویدیویی اجازه دهیم خود را در بازی‌های ویدیویی شبیه‌سازی کنند و زمانی که برای بازی در دسترس نیستند، از طرف آن‌ها در بازی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: محصول NPCx، BehaviorX نام دارد و هنوز برای عموم عرضه نشده است، اما ممکن است در توسعه فناوری دنیای مجازی متاورس (Metaverse) که متعلق به متا است، نقش اساسی داشته باشد.

اصطلاح Metaverse توسط مارک زاکربرگ، مدیرعامل Metaverse رایج شد و دنیایی مجازی را توصیف می‌کند که ترکیبی از رسانه‌های اجتماعی، ارز‌های دیجیتال، واقعیت افزوده و بازی است.

پوشکار افزود: کلون‌های ما نه تنها در محیط بازی‌های ویدیویی، بلکه در متاورس نیز باید وجود داشته باشند. در هر دو مورد، هدف این است که وقتی با این کلون‌ها تعامل می‌کنید، آن‌ها از هر نظر با شخصیت واقعی قابل تشخیص نیستند.

برای ایجاد کلون‌ها، NPCx از بازیکنان می‌خواهد بازی کنند و آن‌ها و محیطشان را با جزئیات زیاد مشاهده کنند.

او توضیح می‌دهد: ما به طور خاص از آن‌ها می‌خواهیم تا اقدامات خاصی را در بازی انجام دهند، مشابه اینکه از بازیگران خواسته می‌شود تا اقدامات خاصی را در تصویربرداری حرکتی انجام دهند، و این آنچه را که برای آموزش مدل‌های خود و ایجاد نسخه نیاز داریم، به ما ارائه می‌دهد.

پوشکار اضافه کرد که با ایجاد شخصیت‌هایی بر اساس افراد دنیای واقعی، این شرکت همچنین می‌تواند شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC/هر شخصیت در یک بازی که توسط بازیکن کنترل نمی‌شود) با شخصیت‌های عمیق ایجاد کند که به شیوه‌های واقع گرایانه عمل می‌کنند و با هم تعامل دارند.

هنگامی که در مورد جذابیت کلون‌های هوش مصنوعی در بازی‌ها پرسیده شد، پوشکار پاسخ ساده‌ای داشت و گفت: برای گیمرها، بازی در کنار یا در برابر کلون‌های هوش مصنوعی از بازیکنان یا افراد مشهور دنیای واقعی عنصری از واقع گرایی و هیجان را به تجربه بازی اضافه و شکلی جذاب تر، تعاملی و شخصی از سرگرمی که با علایق و ترجیحات کاربر مطابقت داشته باشد را ایجاد می‌کند.

فراتر از بازی‌ها و چت بات ها، پوشکار انتظار دارد که شاهد استفاده از فناوری شبیه سازی هوش مصنوعی در برنامه‌های مختلف باشد.

او گفت: این روند ممکن است شامل محیط‌های آموزشی مجازی، ابزار‌های آموزشی تعاملی، دستیار‌های دیجیتال شخصی و موارد دیگر به‌ویژه صنعت سرگرمی با امکاناتی از تجربه فیلم‌های حضوری گرفته تا کنسرت‌های مجازی با نسخه‌های دیجیتال باشد.

ارسال نظرات