۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
کد خبر: ۷۴۸۱۹۹
امام جمعه موقت کاشان:

نماز، نماد جامعه توحیدی است

نماز، نماد جامعه توحیدی است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار نماز را نماد جامعه توحیدی دانست و گفت: برای داشتن یک جامعه توحیدی نیاز است تا نماز در آن اقامه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن و در تفسیرآیه ۳۷ سوره ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی کاشان برگزار شد، گفت: نماز نماد جامعه توحیدی است.

وی افزود: اگر فرزندان حضرت ابراهیم و ذریه ایشان به دنبال این هستند که در آینده جامعه توحیدی را احیا کنند تنها راه آن گرایش مردم به طرف آن‌ها و دل‌ها متمایل به آن‌ها باشد و در پیرامون او تجمع کنند تا به مرور جامعه توحیدی تشکیل شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: قلوب مردم به دست خداوند است و خدا است که می‌تواند انسان را محبوب مردم و برعکس انسان را مورد تنفر مردم قرار دهد و یا بغض و کینه گروهی در قلوب مردم قرار دارد و یا محبت گروهی در قلوب مردم قرار دهد.

وی یادآور شد: خداوند چنان ترس و وحشتی از حاج قاسم در دل داعش ایجاد کرده بود که وقتی متوجه شدند حاج قاسم سلیمانی در حال آمدن است، بلافاصله عقب نشینی کردند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ازعمل صالح به عنوان عامل محبت نام برد و افزود: انسان برای اینکه نزد خدا محبوب باشد باید عمل صالح داشته باشد چرا که متقین کسانی هستند که عمل صالح انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) هنگامی که وارد کشور شد ملت ایران استقبال ۱۱ کلیومتر در مسیر عبور از امام راحل داشتند و هنگام رحلت امام خمینی(ره) نیز ملت ایران بیش از ۳۰ کیلومتر ایشان را تشییع کردند.

به گفته وی محبوبیت امام خمینی (ره) برای این بود که ایشان عبد صالح خداوند بود و خداوند محبت امام را در قلوب ملت ایران جای داده بود.

امام جمعه موقت کاشان عبد صالح خدا بودن را از مهمترین عوامل تشییع میلیونی پیکر سردار سلیمانی و محبوب بودن ایشان در قلوب مردم ایران نام برد و اظهار داشت: شهید سلیمانی مرد مخلص خدا بود.

وی ادامه داد: یکی از عواملی که اهل بیت (ع) و انبیای الهی باید معصوم و بهترین‌ها باشند برای این است که مردم به سوی آن‌ها گرایش داشته باشند، از این رو مردم به دلیل فطرت پاکی که دارند فطرتا به سوی ارزش‌های اخلاقی و الهی گرایش دارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه برخی قلوب لیاقت گرایش به سوی ارزش‌های اخلاقی و الهی را ندارند، گفت: این عدم گرایش را یا خود ایجاد کردند و یا دیگران برایشان فراهم کرده اند.

به گفته وی هر انسانی لیاقت ندارد تا خوبان را دوست داشته باشد و به سوی صالحان گرایش داشته باشد، چرا که مردم فطرتا به سوی ارزش‌های اخلاقی و الهی گرایش دارند.

امام جمعه موقت کاشان شکر را در برابر نعمت دانست و با اشاره به نعمت‌های متنوع خداوند برای انسان، اظهار داشت: اگر انسان آگاه و عاقل باشد، تنها توجه او به نعمت‌های خداوند نیست بلکه به صاحب نعمت نیز توجه دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: شکر نعمت نه تنها سبب افزایش و زیاد شدن نعمت‌های خداوند می‌شود بلکه سبب ارتقاء و اوج گرفتن و ارتقاء ارزش انسان است، اما کفران نعمت سبب سقوط انسان و سقوط نعمت است. /۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات