۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۷۴۸۲۱۰
مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود استان لرستان:

نظام آموزشی مهم ترین راه حاکم شدن فرهنگ مهدویت در جامعه است

نظام آموزشی مهم ترین راه حاکم شدن فرهنگ مهدویت در جامعه است
حجت الاسلام چراغی با اشاره به اینکه معلم عنصری مؤثر در پایدارسازی بنیاد‌های تعلیم و تربیت دانش‌آموز است، گفت: نظام آموزشی بهترین کانال‌ حاکم شدن فرهنگ مهدویت درجامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمدجواد چراغی در کارگاه آموزشی دوره تربیت مربی کودک ویژه مربیان طرح یاران موعود(عج) با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه مهدویت گفت: مربیان با شرکت در دوره های آموزشی و ارتقای سطح علمی خویش در تبیین و ترویج فرهنگ مهدویت نقش آفرین هستند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان لرستان افزود: آموزش قرآن، مهدویت و نماز ویژه دانش آموزان لازم است، اما کافی نیست.

وی بیان کرد: همراه با آموزش باید به تغییرات روحیات جامعه هدف نیز توجه کرد ومربیان طرح یاران موعود باید در مدرسه به سمت دانش آموز و خانواده حرکت کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه در نظام زندگی باید به گونه‌ای گام برداریم که تربیت و رشد معنوی هدف اصلی باشد، اظهارکرد: خانواده، مرازک آموزشی و تربیتی فرهنگی در این راستا نقش مؤثری دارند.

وی با بیان اینکه مهم ترین و کارسازترین عنصر شکل‌دهی رفتار نسل جدید بعد از والدین، شخصیت و منش معلمان و مربیان مهدویت است، گفت: به طور کلی معلم، عنصری مؤثر در پایدارسازی بنیاد‌های تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است.

حجت الاسلام چراغی نظام آموزشی را یکی از بهترین کانال‌های حاکم شدن فرهنگ مهدویت در جامعه عنوان کرد و گفت: این نظام مؤثرترین سیستم در ارتقای معرفت مهدوی در جامعه است.

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات