۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۷۴۹۸۷
امام جمعه زاهدان:

سنگرنشینی مرزبانان از عبادت هزار عابد برتر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان، گفت: امامان معصوم(ع) ما رسالت مرزبانی را داشته اند و هرکجا دیدند به حریم دین و نوع برداشت از قرآن، هجمه ای آورده اند، در مقابل آنان ایستادگی کردند .
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي سليماني، نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، روز گذشته در مراسم جشن گرامیداشت سی و یکمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کارکنان مرزبانی سیستان و بلوچستان، با تأکید بر اهمیت و رسالت مرزبانان، اظهار داشت: امامان معصوم (ع) ما هم مرزبان بودند و بر اساس اعتقادات شیعیان، رسالت صیانت از مکتب پیامبر را امامان بر عهده داشتند .

امام جمعه زاهدان، با اشاره به دعای امام چهارم درباره مرزبانی، بیان داشت: امام سجاد (ع) دعای طولانی برای مرزبانان اداء فرمود و اگر مرزبانی امر مقدس، مهم، پیچیده و ظریف علمی نبود، ایشان به این شکل بدان نمی پرداخت و مرزبانی خاکی به قدری اهمیت دارد که امام سجاد (ع) در قالب یک دعای طولانی در اهمیت این موضوع، جامعه بشری را تفهیم کرد .

وی، تأکید کرد: مسأله نگهداری مرز و انسداد مرز کار ظریفی است که از هر کس بر نمی آید، بنابراین در آیات قرآن به مرزبانان «مرابط» یعنی سنگرنشین می‌گویند .

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، در ادامه شغل مرزبانی را مقدس دانست و گفت: سنگرنشینی مرزبانان از عبادت هزار عابد برتر است .

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: امامان معصوم علیهم السلام رسالت مرزبانی را داشته اند و هر زمانی دیدند به حریم دین و نوع برداشت از قرآن، هجمه ای آورده اند، در مقابل آنان ایستادگی کردند ./940/پ202/ص
ارسال نظرات