۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۵۰۳۵۹
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

سیاه نمایی و نا امیدی؛ اسلحه مخفی دشمن در انتخابات

سیاه نمایی و نا امیدی؛ اسلحه مخفی دشمن در انتخابات
امام جمعه شهر قم امیدآفرینی را دارای اهمیت ویژه و والا در امر انتخابات برشمرد و سیاه نمایی را اسلحه نرم و مخفی دشمن و نسخه همیشگی آنها در سد کردن مسیر پیشرفت و قوت ملت ایران دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: نقش سازنده تقوا و بازدارندگی آن از آسیب ها در کلام امام جواد (ع) چنین بیان شده که خداوند بنده اش را به سبب تقوا از آنچه عقلش به آن نمی رسد حفظ می کند.

وی افزود: امام راحل فرمودند هر قدر برای علم قدم برمی دارید برای تهذیب نفس و تقوا گام بردارید، ماه رجب فرصت مناسبی برای تهذیب نفس و خودسازی است که همگان باید از این فرصت مغتنم بهره بگیریم.

امام جمعه شهر قم با اشاره به شخصیت منافقان اظهار داشت: رفتار سلیقه ای با قوانین اسلامی نشأت گرفته از روحیه نفاق است، دنیا زدگی و رفاه خواهی بیش از حد منافقان را برآن وامی دارد که در سختی ها خود را کنار کشیده و منفعت فردی را بر منفعت جامعه اسلامی ترجیح دهند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) در خطبه دوم با اشاره به میلاد امام علی (ع) در سیزده رجب ابراز کرد: ولادت حضرت علی (ع) در خانه خدا رمز و رازهایی دارد از جمله آنکه قلب خانه خدا را ولایت امیرالمومنین تشکیل داده است، این تولد به تنهایی سندی بر حقانیت و افضلیت امیرالمومنین علی (ع) دارد که چنین فضلیتی برای هیچکدام از اصحاب پیامبر (ص) وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ارزش حضرت زینب(س) به جهاد و عمل به تکلیف الهی برمی گردد، تصریح کرد: حضرت زینب (س) موقعیت ها را به خوبی خصوصاً در کربلا و روز عاشورا و بعدا از شهادت امام حسین و دوران شهادت را می شناختند و در هر موقعیتی کار درست و بهترین را انجام داده اند، حضرت زینب اسوه حسنه برای همه خصوصاً بانوان جامعه هستند.

آیت الله سعیدی اشاره ای به انتخابات پیش رو داشت و خاطرنشان کرد: کاندیداها مواظب حرمت سایر نامزدها باشند و آنچه در انتخابات اهمیت والایی دارد امید آفرینی است، سیاه نمایی و ناامیدی اسلحه نرم و مخفی دشمن در راه انتخابات می باشد و نسخه ای که دشمنان از ابتدای انقلاب برای مردم این کشور داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه دشمنان این نظام با بزرگ کردن کاستی ها و مشکلات به دنبال نا امید کردم ملت ایران هستند، افزود: روسای قوا بخصوص ریاست جمهوری تا جایی که می توانند باید به رفع مشکلات اقتصادی بیشتر بکوشند و قوه قضاییه دست مفسدان را در هر نقطه و مقامی قاطعانه قطع کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به ایام اعتکاف بیان کرد: یکی از مهم ترین عبادات در ایام اعتکاف تفکر می باشد، خروجی تفکر رسیدن به این موضوع است که او بیهوده خلق نگردیده و هدفی دارد که باید برای رسیدن به آن مقام یعنی قرب الی الله و تشکیل جامعه و تمدن نوین اسلامی تلاش کند.

امام جمعه شهر قم آغاز دهه فجر را گرامی داشت و ابراز کرد: دهه فجر آینه ای است که انقلاب اسلامی در آن درخشید، فلسطین از انقلاب شما الگو می گیرد و تا امروز یمنی ها دریای سرخ را پر از آتش برای صهیونیست ها کردند و از صلابت فلسینی ها و نیروهای مقاومت هیچ کاسته نشده و این یعنی نیروهای مقاومت و حماس همچنان زنده و با صلابت در مسیر خود یعنی نابودی اسرائیل ایستاده اند.

ارسال نظرات