۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۵۱۰۳۳

تقدیر از پژوهشگر پیشکسوت عرصه فرق و ادیان و مذاهب

تقدیر از پژوهشگر پیشکسوت عرصه فرق و ادیان و مذاهب
در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، به پاس تلاش‌های عالمانه و مجاهدانه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مردانی، از مقام شامخ آن عالم مجاهد تقدیر و تفقد صورت گرفت.
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، در دومین جشنواره دوسالانه کتاب فرق، ادیان، اقوام و مذاهب، به پاس تلاش‌های عالمانه و مجاهدانه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین مردانی  پژوهشگر پیشکسوت عرصه فرق و ادیان و مذاهب، از مقام شامخ آن عالم مجاهد تقدیر و تفقد صورت گرفت. 
 
وی در سال ۱۳۲۲ در شهرستان سُنقُر استان کرمانشاه دیده به جهان گشود. در اوایل جوانی وارد حوزه علمیه مشهد شد. بعد از گذراندن دروس مقدمات وارد حوزه علمیه قم شد و در آنجا در محضر آیات عظام مکارم شیرازی، مشکینی، نوری همدانی، موسوی تبریزی، طاهری خرم ابادی دوران سطوح حوزه خود را گذراند. دورس خارج را از محضر حضرت امام، آیت الله گلپایگانی و آیت الله مرعشی و آیت الله صافی بهره بردند.
 
استاد مردانی علاوه بر تدریس و سخنرانی در محافل علمی و آموزشی برای جویندگان حقیقت ، کتاب های متعددی درباره ادیان و مذاهب (مسیحیت، یهود، شیخیه، تصوف، بهائیت، اهل حق و شیعه شناسی) تالیف کرده بودند که تعداد این کتابها به چهل و شش اثر می رسد.
 
ارسال نظرات