۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۵۱۰۵۱
رئیس مرکز خدمات حوزه خبر داد؛

اجرای برنامه جدید مرکز خدمات حوزه در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت در سال آینده

اجرای برنامه جدید مرکز خدمات حوزه در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت در سال آینده
رئیس مرکز خدمات حوزه از طرح و اجرای برنامه‌ای نو در جهت سیاست‌های جوانی جمعیت و نسل آوری در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم دکتر محبی‌تبار دبیر ستاد ملی جمعیت کشور با حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با بیان اینکه برنامه ریزی در حوزه جوانی جمعیت باید براساس واقعیت‌های جامعه باشد، گفت: برای ریل گذاری صحیح، جوانب مختلف، از جمله: شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی، با بیان اینکه در موضوع جوانی جمعیت مشکل اصلی، بودجه نیست، گفت: حلقه مفقوده این طرح مدیریت منابع است.

وی، هم افزائی در این موضوع و عدم فعالیت‌های پراکنده را ضروری دانست و بر تشکیل کمیته مشترک جوانی جمعیت و توجه و اهمیت دادن به خروجی طرح و برنامه ها تأکید کرد.

رئیس مرکز خدمات حوزه در ادامه از طرح و اجرای برنامه‌ای نو در جهت سیاست‌های جوانی جمعیت و نسل آوری در سال ۱۴۰۳ خبرداد و افزود: مناسب است مدیریت حوزه‌های علمیه قم، مشهد و اصفهان در مورد خوابگاه‌های متأهلی برابر قانون ابلاغی جوانی جمعیت، اهتمام ویژه‌ای نمایند، البته به ثمر رسیدن این طرح ها مستلزم حمایت ویژه و جدی دولت مردمی است.

گفتنی است، محبی تبار دبیر ستاد ملی جمعیت نیز با تاکید بر استفاده از فرصتها و ظرفیتهای مشترک، بر لزوم به فعلیت رساندن آنان با فعال سازی امکانات و فعالان مردمی به ویژه مبلغین و طلاب حوزه های علمیه تأکید کرد.

شایان ذکر است، در پایان این دیدار، حجج اسلام جعفریانی معاون معیشت و خانواده مرکز خدمات حوزه و رؤیت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده، مأمور تشکیل کمیته مشترک برای برگزاری جلسات مشترک و پیگیری مصوبات آن شدند.

ارسال نظرات