۲۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۵۱۴۰
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امروزه تبعیت عملی از مقام معظم رهبری حیاتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه حضور پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن را رفراندومی حقیقی برای مشروعیت و مقبولیت نظام‌ و مهر تأییدی بر اطاعت عملی از ولایت فقیه دانست.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز گفت: حضور گسترده و کم نظیر مردم سراسر کشور در راهپیمایی 22 بهمن هر سال، جواب کوبنده و دندان شکنی برای بدخواهان نظام اسلامی ایران است.

وی با بیان این‌که امسال نیز مردم با احساس تکلیف شرعی در این راهپیمایی شرکت خواهند کرد، گفت: راهپیمایی 22 بهمن رفرداندومی حقیقی برای مشروعیت و مقبولیت نظام است.

امام جمعه مراغه با دعوت از جناح های مختلف سیاسی برای حضور در راهپیمایی 22 بهمن اظهار داشت: همه مردم باید بیدار باشند و در کنار هم قرار گیرند و همچون 9 دی، پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی را به دشمنان ثابت کنند.

وی در ادامه با تأکید بر نقش رهبری در مهار فتنه‌های اخیر کشور تصریح کرد: ولایت فقیه همچون پدری دلسوز برای جامعه است؛ از این رو اگر انتقادی از سوی ایشان نسبت به شخص یا گروهی صورت گرفت باید با رویی گشاده بپذیرند و مشکلات را رفع کنند نه آن‌که قهر کنند.

مدیر حوزه‌ علمیه مراغه با اشاره به مباحث اوائل انقلاب از سوی گروه‌ها و جناح های غیر دینی اظهار داشت: عده ای در همان زمان نیز مباحثی از قبیل جمهوری دموکراتیک را مطرح کردند که امام خمینی‌(ره) همان زمان فرمودند‌«جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد».

امام جمعه مراغه افزود: اصل ولایت فقیه مطلبی نیست که بعد از انقلاب مطرح شده باشد، بلکه در گذشته فقهایی چون شیخ مفید، آیت الله نراقی، آقا سید فتاح حسینی مراغی این اصل را در بحث‌های جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، قضا، شهادات و نماز جمعه مطرح کرده بودند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی با بیان این‌که پشتیبانی از ولایت فقیه جلوی آسیب به مملکت را می گیرد، اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی باید از حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان ولی امر مسلمین جهان و رهبر انقلاب اسلامی تبعیت عملی داشته باشیم./935/ت302/س
ارسال نظرات