۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۵۱۴۸۷
رئیس مؤسسه ابوتراب تشریح کرد؛

جزئیات کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله کفعمی خراسانی در قم

جزئیات کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله کفعمی خراسانی در قم
دکتر مزاری در نشستی خبری به تشریح جزئیات کنگره بزرگداشت چهلمین سال رحلت مرحوم آیت الله کفعمی خراسانی در قم پرداخت.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، دکتر عبدالرضا مزاری رئیس مؤسسه ابوتراب در نشست خبری کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز عالم خدوم سیستان و بلوچستان مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد کفعمی خراسانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خیر مقدم به اصحاب رسانه، تقارن طلیعه چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی با اعیاد شعبانیه را گرامی داشت و ابراز کرد: این کنگره گامی در جهت تجلیل از علمای شاخص دینی است.

دکتر مزاری در ادامه با اشاره به مقام علمی مرحوم آیت الله کفعمی، اظهار داشت: آیت الله کفعمی تحصیلات حوزوی خود را در مشهد آغاز و جهت تکمیل تحصیلات به نجف عزیمت کرد و هشت نفر از بزرگان نجف و شش نفر از بزرگان مشهد و قم نیز به ایشان اجازه اجتهاد دادند.

رئیس مؤسسه ابوتراب با اشاره به خدماتی که آیت الله کفعمی در سیستان و بلوچستان داشته اند، گفت: آیت الله کفعمی پدر وقف سیستان و بلوچستان و بانی بناهای خیر و مذهبی است؛ پایه گذاری حوزه علمیه و تربیت شاگردان در زابل و زاهدان منجر به تربیت شاگردانی شد که بسیاری از آنها منشا آثار و برکاتی در زاهدان و سطح کشور شد.

وی با بیان اینکه آیت الله کفعمی از پیشگامان فعالیت های جهادی در کشور بود، مطرح کرد: وی به محرومان توجه ویژه ای داشت و پانصد خانواده محروم را تحت پوشش مستقیم داشت، همچنین 25 خانه را برای سادات ساخت و در اختیار آنها قرار داد.

مزاری با تاکید بر اینکه آیت الله کفعمی منادی وحدت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان بود، گفت: دشمن تلاش دارد که در مناطق مرزی اختلاف بین شیعه و سنی را ایجاد کند، در زمان آیت الله کفعمی یک اختلاف بین شیعه و سنی نوشته نشده است.

رئیس مؤسسه ابوتراب با اشاره به حمایت آیت الله کفعمی از قیام امام خمینی(ره)، تصریح کرد: آیت الله سید جواد علم الهدی پیامی از امام(ره) را به آیت الله کفعمی داد، وی کفن پوش و شمشیر به دست در نماز جمعه حمایت خود را از قیام امام خمینی(ره) اعلام کرد.

دبیر اجرایی کنگره با اشاره به نقش آیت الله کفعمی در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: بزرگانی مانند آیات عظام مکارم شیرازی، خزعلی و قمی که در سیستان و بلوچستان تبعید بودند مورد حمایت آیت الله کفعمی بودند و راهپیمایی و تجمعات فراوانی در سال 57 به همت ایشان برگزار شد.

دکتر مزاری با اشاره به اینکه کنگره آیت الله کفعمی با همراهی نهادهای حوزوی و سازمان تبلیغات اسلامی 26 بهمن ماه ساعت 9 صبح در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود، گفت: آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و حجت الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقيه در سیستان و بلوچستان در این مراسم به سخنرانی خواهند پرداخت؛ عمده کارهای این کنگره مردمی بوده و رونمایی از کتاب مکاتبات تاریخی و تجلیل از برگزیدگان از جمله برنامه های این کنگره است.

ارسال نظرات