۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۷۵۱۷۱۴

دروغ گویی آمریکا همزمان با درخواست آتش‌بس و ارسال سلاح به تل‌آویو

دروغ گویی آمریکا همزمان با درخواست آتش‌بس و ارسال سلاح به تل‌آویو
وقتی مقامات آمریکا ادعای تلاش برای آتش‌بس در غزه را دارند، همزمان آماده می‌شوند چندین میلیون دلار تسلیحات به رژیم صهیونیستی ارسال کنند.

وال استریت ژورنال اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، علیرغم درخواست از تل آویو برای آتش بس در غزه، آماده ارسال محموله تسلیحاتی جدید از جمله بمب به رژیم صهیونیستی است.

 این روزنامه در ادامه نوشت: دولت بایدن در حال آماده شدن برای ارسال بمب و سایر تسلیحات به اسرائیل برای مدرنیزه کردن زرادخانه نظامی آن است، اما آمریکا در همین حال مدعی تلاش برای آتش بس در غزه است.

به نوشته این روزنامه، آمریکا قصد دارد سلاح و مهمات به ارزش ده‌ها میلیون دلار عرضه کند و مقامات آمریکایی قصد دارند تا حدود هزار بمب MK-۸۲ به علاوه بمب‌های هدایت دقیق KMU-۵۷۲ را به تل‌آویو عرضه کنند.

وال استریت ژورنال با اشاره به اینکه قرارداد تامین تسلیحات هنوز توسط دولت آمریکا در دست بررسی است، تاکید کرد که این توافق باید به تصویب کنگره آمریکا برسد.

این درحالی است رئیس‌جمهور آمریکا چندی پیش ادعا کرده بود که در تماس‌های اخیر خود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر ضرورت اعلام آتش بس موقت در نوار غزه برای آزادی گروگان‌ها تاکید کرده است.

 بایدن گفت: در روز‌های اخیر با نخست وزیر اسرائیل گفتگو‌های اساسی داشتم و بر لزوم اجرای یک رژیم آتش بس موقت برای آزادی اسرا اشاره کردم و امیدوارم این امکان وجود داشته باشد.

 بایدن مدعی شد که امیدوار است رژیم صهیونیستی حمله‌ گسترده‌ای را در زمین آغاز نکند، بلکه این ابتکار آمریکایی را در نظر بگیرد. با این حال خبرهای جدید نشان می‌دهد که آمریکایی در تمام این مدت درحال دروغگویی بودند.

ارسال نظرات