۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۷۵۱۸۳۷

حضور رئیس سازمان غذا و دارو در نمایشگاه رسانه‌های ایران

حضور رئیس سازمان غذا و دارو در نمایشگاه رسانه‌های ایران
رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: طرح دارویار پرداخت از جیب مردم را کاهش می‌دهد و افراد تحت پوشش بیمه برای کودکان زیر دو سال خود می‌توانند شیر خشک را با استفاده از یارانه دریافت کنند‌.

وی افزود: در حوزه دارو و جامعه هدف مصرف کننده، لازم است که سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: از آبان امسال سیاست‌های ارزی شیر خشک را در تالار اول با ارز ترجیحی اعمال کردیم و مابه التفاوت ناشی از افزایش قیمت آن را به مصرف کننده نهایی تعمیم می‌دهیم ؛ این یکی از سیاست‌های ما در طرح دارویار بود تا در اصلاح سیاست‌های ارزی افزایش نرخ دارو را از طریق بیمه پوشش دهیم.

محمدی همچنین عنوان کرد: اجرای طرح دارویار با کمک نظام بیمه‌ای یارانه ارزی پرداخت از جیب مردم را برای افرادی که پوشش بیمه دارند، کاهش می‌دهد؛ از تیر ماه سال گذشته تا الان این طرح را اجرا کردیم و کماکان پرداخته از جیب را ثابت نگه خواهیم داشت؛ برنامه ما این است که از طریق پرداخت مابه التفاوت ادامه اجرای این طرح را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم تا شیر خشک همچنین داروی مورد نیاز خود را از مجرای بیمه تامین کنند چرا که دریافت شیر خشک مشمول یارانه است آنهایی که فرزند زیر دو سال دارند می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خود استفاده کنند.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دستورالعمل دارو رسانی درب منزل و دریافت نسخه‌های دارویی حدود یک ماه است که در وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تدوین شده است و آن را به ذی نفعان مختلف از جمله انجمن داروسازان و صاحب نظران این عرصه ارائه کردیم تا نظر آنها را دریافت کنیم.

محمدی ادامه داد: حدود یک هفته است که این دستورالعمل را به تیم حقوقی وزارت بهداشت دادیم تا نظر خود را اعلام کنند استنباط ما این است که همین روزها این دستورالعمل برای اجرا ابلاغ خواهد شد به یاری خدا مردم عزیز ما می‌توانند از برکات این طرح و دریافت دارو به صورت غیر حضوری بهره‌مند شوند.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، از دیروز ۲۹ بهمن آغاز شد، تا چهارشنبه دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

ارسال نظرات