۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۷۵۱۹۵۰
حجت الاسلام باباگل زاده:

از ظرفیت طلاب خارجی برای معرفی جاذبه های استفاده نشده است

از ظرفیت طلاب خارجی برای معرفی جاذبه های استفاده نشده است
کارشناس فرهنگی با اشاره به حضور بیش از 140 در شهر قم از ضرورت معرفی جاذبه های ایران به مهمانان خارجی سخن گفت و این معرفی را راهی برای مقابله با ایران هراسی دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباسعلی باباگل زاده معاون فرهنگی میراث فرهنگی استان قم با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر با بیان اینکه صنعت گردشگری در کشور ظرفیت فراوانی دارد، بیان داشت: از این ظرفیت متأسفانه به خوبی استفاده نشده است و ظرفیت های قم نیز در این خصوص بالا است. در ایام نیمه شعبان نزدیک 3 میلیون جمعیت وارد قم می شوند که ظرفیت عظیمی است و بیش از این می توان از گردشگری مذهبی قم استفاده کرد.

وی با اشاره به حضور 140 ملیت در شهر قم تصریح کرد: اگر این افراد با جاذبه های قم و ایران آشنا بشوند می توانند مبلغ و مروج خوبی برای ایران و انقلاب اسلامی باشند اما متأسفانه تا کنون از ظرفیت جامعه المصطفی و دانشگاه ادیان و مذاهب برای معرفی جاذبه های ایران استفاده نشده است. اگر ایران به خوبی به اتباع مقیم خارجی معرفی شود می توان ایران هراسی را تا حد زیادی خنثی کرد.

حجت الاسلام باباگل زاده در ادامه یکی از مشکلات گردشگری مذهبی قم را مدت کم ماندگاری دانست و تصریح کرد: قم مسیر مواصلاتی 17 استان است و فقط برای چند ساعت زیارت حضور پیدا می کنند از این رو لازم است مکان های تفریحی برای این شهر راه اندازی شود تا زائران اقامت بیشتری داشته باشند. اگر یک موزه تاریخ فرهنگی مناسب راه اندازی شود به ماندگاری زائران کمک می کند زیرا آثاری در گنجینه ها وجود دارد که نزدیک به 7 هزار سال قدمت دارد.

ارسال نظرات