۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۷۵۲۵۱۴

خبر‌های حاشیه‌ای انتخابات استان قم

خبر‌های حاشیه‌ای انتخابات استان قم
علیرغم اهمیت انعکاس رخداد حضور مراجع معظم تقلید پای صندوق‌های رأی، اصحاب رسانه استان قم با مشکلاتی روبرو شدند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، فرآیند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره از مجلس خبرگان رهبری از صبح امروز در شهر مقدس قم مانند دیگر نقاط ایران اسلامی آغاز شد.

حضور مراجع تقلید و علما در انتخابات قم، وجه تمایز انتخابات این استان با دیگر شهرهای کشور بود که با وجود صدور مجوز و کارت ویژه از سوی فرمانداری قم برای اصحاب رسانه انتظار می رفت اصحاب رسانه بتوانند تصاویر و اخبار کاملی را از این رخداد مهم مخابره کنند.

بدیهی است ثبت، ضبط و انتشار تصاویر حضور، رأی ریزی و بیانات مراجع معظم تقلید از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر نشان دادن شور و هیجان انتخابات، بر مشارکت مردم در ساعات آتی خواهد افزود.

با تمام این تفاصیل متأسفانه بدلیل برخی ناهماهنگی‌ها از ثبت و انتشار چنین اخباری از مراجع معظم تقلید جلوگیری شد؛ این سوء مدیریت که دلیل مشخص و معقولی نداشت، باعث ناراحتی و اعتراض اصحاب زحمت کش جامعه خبری استان قم در اولین ساعات فرآیند انتخابات شد.

اما حضور پر شور مردم شهر مقدس قم در همین آغازین ساعات فرآیند انتخابات، قاب تصویری و خبری رسانه‌های قم را پر بار کرده که با وجود مشکلات موجود از این شور و هیجان کاسته نشده است.

هم چنین در برخی از صندوق‌های اخذ رأی این شهر به دلیل بروز برخی اشکالات فنی مانند مشکل در اتصال سیستم تشخیص هویت به سامانه مرکزی و برخی از صندوق‌های سیار اخذ رأی به علت حضور نیافتن مأموران انتظامی، عملیات اخذ رأی از شهروندان با اختلال و تأخیر همراه بوده است.

شایان ذکر است بر اساس اعلام مسئولان، استان قم تنها استانی است که انتخابات در آن به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیک برگزار می‌شود و بیش از چهار هزار نفر به‌عنوان ناظر، ناظر مسئول و گروه‌های بازرسی بر روند اجرای انتخابات نظارت می‌کنند.

ارسال نظرات