۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۷
کد خبر: ۷۵۳۷۲۹
آیت الله مهدوی تأکید کرد؛

لزوم برنامه ریزی معنوی برای ماه مبارک رمضان

لزوم برنامه ریزی معنوی برای ماه مبارک رمضان
اصفهان ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان گفت: اولیاء الهی با ورود ماه مبارک رمضان برنامه ریزی دقیق برای شب-های قدر خود می کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو خبرگان رهبری، در گفتگوی برخط، با اشاره به خصائص ماه رجب و شعبان و ارتباط آن با لیالی ماه رمضان، گفت: ماه رجب ماه استغفار و ماه شعبان ماه تخلق به اخلاق پیامبر گرامی اسلام (ص) و اگر این دو بالفعل انجام بگیرد، استفاده از ایام لیالی ماه مبارک رمضان بیشتر می شود.
 
 وی به شمول الطاف الهی بر همه بندگان خود در این ماه اشاره کرد و اظهار کرد: لطف امری جبری نیست که بگوییم خداوند حتماً به ما کمک می­کند و به دیگری کمک نمی­ کند بلکه در اینجا ضرب المثل از تو حرکت و از خدا برکت معنا پیدا می کند و افراد با حرکت خود مشمول الطاف الهی قرار می­ گیرند.
 
 عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در کنار کمک و امداد خداوند متعال باید بیشتر به خودمان حرکت را تفهیم کنیم که چکار کنیم.
 
 آیت ­الله مهدوی در خصوص برنامه ­ریزی اولیاء الهی در ماه رمضان خاطرنشان کرد: معمولا اولیاء الهی با ورود ماه مبارک رمضان برنامه ریزی دقیق برای شب­های قدر خود می کردند و حتی برخی به این دلیل که شب قدر مجهول است کل شب­های ماه مبارک را احیاء می گرفتند.
 
 عضو خبرگان رهبری به لزوم برنامه ­ریزی داشتن در این ماه تأکید کرد و گفت: افراد باید در این ماه خوب برنامه ریزی کنند و از پروردگار کمک بخواهند و به عموم مردم، خصوصاً افرادی که دستشان از دنیا  کوتاه است دعا کنند.
 
 آیت الله مهدوی در پایان به دعا برای اتصال نظام اسلامی و رهبری آن به ظهور امام زمان (عج) و فرج ایشان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام (ص) انتظار آن را می­کشند و به آن مسرور می­شوند و سرور پیامبر قطعاً مطلوب خداوند و محبوب ایشان است.  /1304/
ارسال نظرات