۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۷۵۴۴۲۱
امام جمعه موقت کاشان:

تحقق پاکدامنی در جامعه نیازمند یک عزم ملی و جدی است

تحقق پاکدامنی در جامعه نیازمند یک عزم ملی و جدی است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار ازمسؤولیت‌ها به عنوان یک امانت‌ نام برد و گفت: مسؤولیت گنج نیست، امانت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار چهار شنبه شب در بیست و سومین شب از ماه مبارک رمضان درجلسه قرائت قرآن پایگاه شهدای مسجد آیه الله رضوی در تفسیر آیات ابتدایی سوره مبارکه مومنون اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی حاکمیت ارزش‌های اخلاقی است.

وی افزود: زکات و پرداخت زکات نمادی از احساس مسؤولیت در برابر معبود است و یکی دیگر از ارزش‌های اخلاقی پاکدامنی و از ویژگی‌های جامعه اسلامی است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه برای تحقق پاکدامنی در جامعه نیاز به یک عزم ملی و جدی است، ادامه داد: مهمترین عامل پاکدامنی حجاب و ازدواج‌های آسان است که نیازمند عزم عمومی در جامعه است.

وی امانتداری و عمل به عهد و پیمان را از ویژگی‌های انسان مومن واقعی دانست و اظهار داشت: جامعه اسلامی و سالم، جامعه‌ای است که در آن امنیت و آرامش و اعتماد وجود داشته باشد.

به گفته وی اگر در جامعه‌ای مردم به یکدیگر اعتماد نداشته باشند چنین جامعه‌ای به معنای واقعی کلمه جامعه نیست و یک اجتماع و جامعه سالم نیست، چرا که جامعه سالم و اسلامی، جامعه‌ای است که در آن مردم به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از اه‌های ایجاد اعتماد جمعی را امانتداری و عمل به عهد و پیمان دانست و ادامه داد: خداوند در قرآن در مورد امانتداری می‌فرماید، یکی از صفات مومنین امانتداری است ضمن اینکه خداوند در برخی موارد امر به امانتداری کرده است.

وی افزود: خداوند در موضوع امانت در چندین آیه قرآن توضیح داده است که نشان دهنده اهمیت موضوع امانتداری است، چرا که اگر در جامعه‌ای امانتداری وجود نداشته باشد مردم به یکدیگر اعتماد ندارند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: گوهر امانتی که خداوند به انسان داده است یک مصداق آن توحید و ولایت الهیه و مصداق دیگر آن امامت اهل بیت (ع) است که به عنوان امانتی است که خداوند به انسان‌ها داده، اما متاسفانه به آن عمل نشده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار از مسؤولیت‌ها به عنوان یکی دیگراز امانت‌ها نام برد و گفت: مسؤولیت گنج نیست که به دست آورده باشید، امانت است.

وی ادامه داد: پست و مقام برای گروه واگذار کننده و برای گروه دریافت کننده امانت است و نماینده، وزیر و وکیل  پست خود را  با رای تحویل گرفته اند، از این رو باید مراقب بود پست و مقام‌ها را به چه کسی واگذار می‌کنید.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه عناوین پست و مقام‌ها گسترده است و معانی آن بسیار وسیع است، گفت: نماز یکی از نمونه‌های امانت است که خداوند به انسان داده است تا از آن به درستی پاسداری کند، چرا که نماز یک امانت گویای الهی است که باید به موقع به خدا عرضه کرد.

حجت الاسلام اسلامی تبار دامنه و گستره امانت را وسیع دانست و از عکس و فیلم و همسر و راز مردم به عنوان امانت نام برد و اظهار داشت: امانت داری تنها برای مسلمانان نیست و باید امانت دار افراد غیر مسلمان نیز بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات