۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۵۵۱۸۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

ارتش، در برابر ابرقدرت های جهانی مقتدر و بازدارنده است

ارتش، در برابر ابرقدرت های جهانی مقتدر و بازدارنده است
حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: ارتش شاهنشاهی در برابر آمریکا و اسرائیل خوار و ذلیل بود اما ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر ابرقدرت های جهانی مقتدر و بازدارنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در کاشان به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و تبریک این روز، گفت: ۹۹ سال قبل در چنین روزی وهابیت عامل انگلستان قبور ائمه بقیع را تخریب کرد.

وی افزود: در آن زمان جهان اسلام و تشییع که در موضع ضعف قرار داشت نتوانست جواب مستقیم به این جسارت مستقیم وهابیت به اهل بیت (ع) بدهد و رژیم دست نشانده طاغوت هیاتی را به سرپرستی خاندان هویدا به مکه و مدینه فرستاد، اما با دست خالی و همدستی با حاکمان به ایران برگشت.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین ۲۹ فروردین را سالروز حکم امام راحل و تدبیر این مرد الهی برای نام گذاری ارتش دانست و اظهار داشت: ارتش در زمان طاغوت بر خلاف آیه قرآن که به اندازه‌ای قوی باشید که دشمنان از شما ترس و هراس داشته باشد نبود.

وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اسرائیل هم پیمان با ارتش شاهنشاهی ایران بود، گفت: ارتشی که قبل از انقلاب مدعی کارآمدی آن بودند حتی قدرت دفاع از تاج و تخت پهلوی ظالم و ستمگر را نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یکی از مهمترین عوامل قدرت را نقش امام خمینی (ع) درمقابله با ارتش شاهنشاهی دانست و افزود: امام راحل به سران ارتش اعلام کرد ما استقلال و آزادی شما را می‌خواهیم تا در مقابل آمریکا خوار و ذلیل نباشید و عزت داشته باشید.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) به ملت ایران اعلام کرد ارتش برادر ملت ایران است و زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ۱۴ روز بعد از ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی اسلامی ایران اعلام و توطئه انحلال ارتش را در نطفه خفه کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام خمینی (ره) دستور داد ارتش در ۲۹ فروردین ماه در سراسر کشور با تمامی ساز و برگ خودش رژه برود و این فرمان الهی که با قلم الهی صادر شد، امروز نیز در حال اجرا است.

وی افزود: امروز با جرأت می‌توان ادعا کرد ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه و نیروی انتظامی و نیروی امنیتی همان تعبیری هستند که امیرمومنان (ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر می‌فرماید، لشکریان اعم از ارتش و سپاه و نیروی انتظامی به اذن خدا دژ مستحکم ملت ایران اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به همکاری مشترک اخیرارتش و سپاه پاسداران مقتدر و وزارت دفاع که دنیا را به حیرت و شگفتی انداخت اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین پایگاه نظامی هوایی اسرائیل را با اقتدار منهدم کرد.

وی با بیان اینکه تا کنون جزئیات عملیات پیروزمندانه وعده صادق برای همه بیان نشده است، افزود: اسرائیل و اذناب اش در حالی تمام توان خود را برای دفاع از رژیم صهیونیستی بکار گرفتند که جمهوری اسلامی تنها بخشی از توان نظامی خود را به کار گرفت، اما نتوانستند با قدرت موشکی و پهبادی ایران مقابله کنند.

به گفته وی ارتش شاهنشاهی در برابر آمریکا و اسرائیل خوار و ذلیل بود، اما ارتش جمهوری اسلامی ایران در برابر ابر قدرت‌های جهانی مقتدر و بازدارنده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از رهبر معظم انقلاب به عنوان فرمانده کل قوا و بالاترین افتخار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران نام برد و اظهار داشت: امروز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با یک واسطه از طریق رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا به امام زمان (عج) متصل هستند.

به گفته وی امروز دستور فرمانده کل قوا به منزله دستور امام زمان (عج) است و نِیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران باید تلاش کنند تا انس خود را با قرآن بیشتر کنند و روزانه یک صفحه از قرآن را با تدبر تلاوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به لزوم انس بیشتر با امام زمان (عج) تأکید کرد و ابراز داشت: به اذن الله تمامی امور ما به دست امام زمان (عج) است و دیر و یا زود ظهور رخ خواهد داد و اگر سن ما یاری نکرد ۸ سال دفاع مقدس از کشور دفاع کنیم، اما ظهوری در پیش استو می‌توانیم در آن نقش آفرین باشیم.

وی ادامه داد: هر روز باید با امام زمان خود عهد و پیمان جدیدی داشته باشیم، چرا که دشمنان ظهور را دور می‌دانند در حالیکه ما ظهور را نزدیک می‌دانیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: رهبر معظم انقلاب برای نزدیک شدن ظهور بیانیه گام دوم را صادر کرد که این بیانیه ریل گذاری نایب امام زمان (عج) برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) است و باید جدی گرفته شود.

وی خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را از جمله وظایف سه گانه امروز ما دانست و گفت: ابتدا از خود سازی آغاز کنیم و تقوا، تهذیب نفس، اخلاق و در ادامه جامعه سازی و تمدن سازی را برای بستر اجتماعی و ظهور امام زمان (عج) فراهم کنیم.

به گفته وی امروز ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و بسیج ما به لطف خداوند ناصر مردمی هستند که هیچ ناصری به جز خداوند ندارند و مردم غزه و فلسطین و مردمی که ۷۵ سال تحت ظلم و ستم استکبارهستند باعملیات وعده صادق ایران شاد و خشنود شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه خانواده شهدا که یک پنجم آن خانواده شهدا ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند از این عملیات شاد و خوشحال شدند، گفت: با شهدا عهد می‌بندیم راهی را که امام راحل گشودند و راهی که رهبر معظم انقلاب برای ما ترسیم می‌کند با قوت و قدرت تا قله ظهور و تا دولت مهدوی ادامه دهیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات