۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۵۶۲۷۸
تشکل اساتید حوزه علمیه در یادداشتی؛

برخورد با دانشجویان و اساتید، حد و حریم حقوق بشر و آزادی را در اندیشه لیبرالیسم آشکار کرد

برخورد با دانشجویان و اساتید، حد و حریم حقوق بشر و آزادی را در اندیشه لیبرالیسم آشکار کرد
دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در یادداشتی سرکوب تحصن دانشجویان دانشگاه های آمریکا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم در یادداشتی سرکوب تحصن دانشجویان دانشگاه های آمریکا در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

طوفان الاقصی گرچه در وارد کردن ضربه نظامی به اسرائیل و به بطلان کشاندن ادعای شکست ناپذیری ارتش رژیم صهیونیستی یک طوفان سهمگین بود اما بیش از هرچیز  باعث افشا ی ماهیت جنایتکاران  کودک کش شد و بیداری و انزجار بین المللی علیه رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد. دیگر، زور رسانه ای استکبار، توان مقابله با آه مظلومان را ندارد و غم دل کودکان و زنان مظلوم غزه بر قلوب آزادی خواهان جهان زخمی ترمیم ناپذیر زده  است. 

اوج گیری حمایت های جهانی از مردم مظلوم فلسطین و تثبیت شعار جمهوری از اسلامی ایران (هدف مبارزه برای آزادی فلسطین، آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین -از بحر تا نهر- و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. ۱۳۹۹/۰۳/۰۲) بر زبان راهپیمایان حامی آزادی فلسطین در جهان نشان داد، اوضاع جهان تغییر کرده و به ماقبل طوفان الاقصی باز نخواهد گشت. تجمعات گسترده دانشجویان جهان این روز ها در قلب ایالات متحده آمریکا به اوج رسیده است. دانشگاه های مطرح و مهم آمریکا هر روز صحنه تجمع و بست نشینی دانشجویان و استادان این دانشگاه هاست و در مقابل، صحنه لشکرکشی پلیس و ارتش آمریکا  برای سرکوب  تجمعات دانشجویی.

حضور تک تیرانداز ها و هجمه مسلحانه پلیس به دانشگاه ها و بازداشت جمع کثیری از استادان بلند پایه و دانشجویان، امروز پتک سنگینی بر دیوار انگاره ها و تصویر سازی هایی بود که از ادعای آزادی بیان و حقوق بشر در غرب لیبرال، در ذهن ها  ساخته بودند. امروز باورهای غرب باوران در اقصا نقاط جهان، همراه با این دیوارها فرو می‌ریزند و تصویر روشن و حقیقی اندیشه لیبرالیسم بر همگان آشکار شده است. 

غربِ متکی به عقل منهای وحی که هیچ اعتباری برای دین، خدا و معنویت قائل نیست، چگونه می تواند به حقوق بشر، آزادی و عدالت خواهی  که ماهیت فطری دارند متعهد باشد و بتواند آن را تضمین کند.

آزادی بیانِ کنترل شده در رسانه های آمریکایی و دعواهای زرگری جناح های سیاسی و فکری موجود در آمریکا صرفا برای کنترل آستانه فشار آزدیخواهی و حق طلبی است. لشکرکشی های گسترده علیه فریاد آزادیخواهانه دانشجویان برضد ظلم رژیم صهیونیستی، نشان داد آزادی بیان و عدالتخواهی فقط تا جایی تحمل می شود که خط قرمز اندیشه و فکر لیبرالی تهدید نشود و امروز رسوایی ضرب و شتم دانشجویان و بازداشت بزرگانی از جامعه نخبگانی، حد و حریم حقوق بشر و آزادی را در اندیشه لیبرالیسم آشکار کرد.

جهان بعد از طوفان الاقصی وبه ویژه بعد از عملیات وعده صادق  جهانی دیگر است و این تغییرات، موجهای دیگری را نیز برای دفاع از مظلوم به راه خواهد انداخت.

امروز فرصت برای روشنگری و تبیین جبهه حق و افشای جبهه باطل فراهم است و امید است نور هدایتی که از گوشه و کنار این حوادث جلوه گری می کند بر بیداری انسانی و خاموشی جهل و تاریکی بیافزاید و دنیای غم زده از ظلم شیاطین را با پاره کردن زنجیرها به سوی خدا باز گردانَد و جهانِ منتظر منجی را به انسجام و یکپارچگی برساند،ان شاءالله.

دبیرخانه تشکل اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم

ارسال نظرات