۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۷۵۶۳۹۱
آیت الله سعیدی مطرح کرد؛

بیداری جوانان غرب؛ آغاز یک حرکت راهبردی/ جدایی دین از سیاست، بازی غربگرایان است

بیداری جوانان غرب؛ آغاز یک حرکت راهبردی/ جدایی دین از سیاست، بازی غربگرایان است
امام جمعه قم با بیان اینکه استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در مقابل بیداری ملت ها احساس خطر می کردند، گفت: در هر نقطه از عالم که بیداری شکل گرفته نظام استکباری به دنبال خاموشی و ساکت کردن برآمده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: برخی برای تقرب الی الله سوال می کنند که چه راهی و چه چیزی اولویت دارد، پاسخ این سوال از کلام امیرالمومنین (ع) به دست می آید که  رتبه اول انسان در سیر الی الله و کسب تقوا ترک گناهان است، گناهان آلودگی هایی است که اگر انسان بهترین اعمال را بجا آورد اما آلودگی ها را از خود دور نگرداند فایده مطلوب را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه خداوند راه هدایت را به تلاش کنندگان راه تقوا و دوری از معاصی  نشان می دهد، افزود: اگر انسان در مسیر کسب تقوا و سیر الی الله تلاش نماید، خداوند نیز راه را به او نشان خواهد داد و چنین انسانی را به سر منزل هدایت می رساند.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و از سخنرانان پیش از خطبه تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه منصور دوانیقی قصری داشت که هرگاه می رفت توقع یک حادثه خونبار از حکومت می رفت، ابراز کرد: خلیفه ظالم عباسی منصور دوانیقی در اقدام بی شرمانه به حاکم خود در مدینه دستور داد تا خانه امام صادق (ع) را آتش بزنند و او نیز چنین کرد، آتش وارد خانه زبانه کشید و در حالی که امام از درون آتش خارج می شد فرمودند من فرزند ابراهیم هستم که به اذن خداوند سالم و سلامت از درون آتش خارج شدند. شهادت امام صادق (ع) را خدمت شما نمازگزاران تسلیت عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: اذیت و آزار ائمه به این دلیل بود که با دستگاه ظالم در حال مبارزه بودند و همیشه با گفتار و رفتار خود جهاد تبیین می کردند، تمام زجر و مصیبت به این خاطر بود که در طول امامت به دنبال اجراء حاکمیت الهی بودند. اگر در گوشه ای به دنبال بیان احکام شرعی بودند قاعدتا کاری هم با آنها نداشتند اما ظالمین می دانستند ائمه داعیه حکومت الهی دارند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه دین از سیاست جدا نیست، تصریح کرد: جدایی دین از سیاست بازی غربگرایان است و کسی که بگوید دین از سیاست جداست چنین فردی از دین و اسلام هیچ نمی داند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار داشت: جمهوری اسلامی با عملیات خود طراحی و محاسبات چند کشور را بهم ریخت، امروز در خیابان های تل آویو تصاویر مقام معظم رهبری را در دست جوانان می بینید که شعار می دهند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی با اشاره به حوادث دانشگاه های آمریکا تصریح کرد: رهبر انقلاب سال های قبل با توجه به حوادث آینده دو نامه برای جوانان غرب نوشتند که در آن به خوبی مخاطب شناسی شده بود و نسل جوان و آینده ساز آن کشورها را مخاطب قرار داده بودند؛ رویداد بیداری جوانان غرب آغاز یک حرکت راهبردی است.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در مقابل بیداری ملت ها احساس خطر می کردند و در هر نقطه از عالم که بیداری شکل می گرفت نظام استکباری به دنبال خاموشی و ساکت کردن برآمده است چرا که روشنگری و بیداری مانع رسیدن آنها به منافع نامشروع شان شده است.

وی راز نامه رهبری به جوانان غرب را بیداری برشمرد و گفت: طوفان الاقصی موجی از بیداری در جهان را به همراه داشت که در واقع این بیداری همان راز نامه رهبر انقلاب با جوانان غرب بود.

آیت الله سعیدی دهه کرامت را تبریک گفت و یادآور شد: در این ایام اعیاد میمون و با برکتی را پیش رو داریم اما باید بدانید که خروجی این دهه تنها شادی نیست بلکه اهل بیت شناسی و مطالبه ائمه نسبت به دینداری است.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزایش معرفت را خروجی دهه کرامت برشمرد و ابراز داشت: عمل به احکام دین به برکت دهه کرامت باید قوت بگیرد، دختران و بانوان باید با تاسی از حضرت معصومه (س) در عین حضور در جامعه باید حجاب و عفاف خود را حفظ کنند و توطئه دشمن در بی بند و باری را خنثی کنند.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته آینده به قم خاطرنشان کرد: ان شاء الله این سفر همانند سایر سفرهای رئیس جمهور برای مردم و استان قم پر خیر و برکت باشد.

نویسنده: حمیدرضا شاکر

ارسال نظرات