۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۵۶۸۸۶
آیت الله اعرافی:

ملت های مسلمان مزد سکوت خائنانه حکام مرتجع منطقه را خواهند داد

ملت های مسلمان مزد سکوت خائنانه حکام مرتجع منطقه را خواهند داد
امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه علمیه از جنبش دانشجویان غرب و آمریکا حمایت می کند، گفت: امیدها به شما بسته شده است و به راه خود ادامه دهید که این بیداری دشمنان بشریت را بر جای خود خواهد نشاند و همه دشمنان عدالت را سرکوب خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی گفت: خودم و شما نمازگزاران را به رعایت تقوا و خویشتنداری از گناهان و آلودگی ها و فرمانبری خداوند در همه شئون و احوال دعوت می کنم، خداوندا به مقربان بارگاهت سوگندت می دهیم توفیق رعایت تقوا و پاسداری از حریم های الهی در احوال و ذکر و شکر خداوند عنایت بفرما.

وی با اشاره به مراتب عبادت ابراز کرد: عبادت حبی عبادتی هست که گذشته، آینده و خود را کنار می گذارد و تمام نگاه انسان به سمت خدا و عشق به جمال و جلال کبریای مطلق جوانه می زند و این جوانه حب و عشق است و در این مرتبه انسان بر روی طمع و شکر و خود پای گذاشته و چشم به کمال مطلق دوخته است.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و از سخنرانان پیش از خطبه تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله اعرافی سالروز ولادت حضرت معصومه (س) را تبریک گفت و ابراز داشت: قبل از آنکه حضرت فاطمه معصومه(س) به قم بیاید، قم شما و قم عالم شیعه و اسلام پایگاه حدیث و معارف دین بود و به این دلیل حضرت به این شهر آمدند و با حضورشان رونقی به این شهر بخشیدند و در عصر ما به ویژه با طلوع نهضت و انقلاب اسلامی و امام عظیم الشان ما قم سرآمد مراکز علمی جهان اسلام شد.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به اینکه امام رضا قلب ایران اسلامی است، اظهار داشت: دهه کرامت را به مردم ایران تبریک عرض می کنم و سالگرد لغو تنباگو و پاسداشت زبان فارسی را گرامی می داریم.

"طرح نور" با همراهی مردم تداوم پیدا می کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه طرح نور با همراهی مردم باید تداوم پیدا کند، تصریح کرد: امروز هم اعلام می کنیم مردم قم و ایران اهل حجاب و پاکی و عفاف هستند و جلوی فساد در جامعه را خواهند گرفت.

آیت الله اعرافی با اشاره به دور دوم سفر آیت الله رئیسی به شهر مقدس قم گفت: در سفر اول مصوباتی تصویب شد که بخش زیادی از آنها به سرانجام رسیدو بخش دیگر هم اجرا خواهد شد و در این سفر نیز مصوبات خوبی تصویب شده است که انتظار می رود همه مسئولان استانی به وظایف خود بپردازند و در به نتیجه رسیدن این مصوبات تمام تلاش خود را به کار گیرند.

مسئولان استانی در اجرایی شدن مصوبات به دولت کمک کنند

وی افزود: بار سنگینی بر دوش دولت هست که بدون همراهی مردم نمی توان گام های موفق آمیز برداشت، دولت صبح امروز نیز با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جلسه ای داشتند و گزارشاتی را دادند. امیدواریم دغدغه های مراجع عظام تقلید و نخبگان و مردم عملی گردد و همه نیز باید به دولت کمک کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان مسئله فلسطین را غم افرا برشمرد و اظهار داشت: حقیقتاً باید این حوادث را به عاشورای غزه تعبیر کرد. این بی رحمی ها و قساوت قلب که همه زیرساخت های یک ملت را تخریب و کودکان را با گلوله مستقیم تانک هدف قرار می دهند، دل هر آزاده ای را به در د می آورد.

ملت اسلام مزد سکوت خائنانه شما را خواهد داد

حکام عرب و غیر عرب مسلمان در مقابل قاتلان فرزندان عرب و مسلمان سکوت نکنید

مدیر حوزه های علمیه ضمن گلایه از حکام عربی و همکاری برخی از دولت های مسلمان منطقه با رژیم جعلی صهیونیستی تصریح کرد: مزدوران منطقه و همراهان این رژیم رویشان سیاه شد وای بر شما مزدوران، آیا وعده صادق ایران و قدرت مقاومت و بیداری جریان مقاومت را ندیدید، نترسید و در مقابل قاتلان فرزندان عرب و مسلمان سکوت نکنید.

وی اضافه کرد: آقای ترکیه، مصر، عربستان، پاکستان و دیگر دولت های منطقه چرا ساکت نشسته اید و سفارت خانه هایتان فعال و داد و ستد با این رژیم مظلوم کش را ادامه می دهید، روزی ملت اسلام حساب شما را خواهد کشید و مزد شما خائنان را خواهد داد.

کشورهای اسلامی دست از همکاری و ارتباط با رژیم صهیونیستی بردارید

خطیب نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: علماء بزرگ این اتفاق فریقین و اجماع همه فقها از همه مذاهب است که وقتی دشمنی رویاروی دنیای اسلام قرار دارد نباید با او داد و ستد کرد و کالاهای او را خرید این انتظار رسول خدا از شماست که دست از همکاری و ارتباط با اسرائیل بردارید.

آیت الله اعرافی خطاب به حکام مرتجع منطقه یادآور شد: قطعا شما جرات سپاه اسلامی ایران را ندارید و رهبری همچون رهبر حکیم و قدرتمند ایران را ندارید ولی اگر مسلمان واقعی هستید بسیج شوید تا ریشه ظلم برچیده شود و اگر چنین جراتی ندارید لااقل ها را که عدم داد و ستد می باشد را انجام دهید.

وی با بیان اینکه صدای حوزه علمیه و قم مقدسه این است که دست از همکاری با رژیم کودکش صهیونیستی بردارید، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب سال های 93 و 94 دو نامه به جوانان اروپا و آمریکا نوشتند حتما این دو نامه را مطالعه کنید، آن روز همه افراد هضم نمی کردند اما امروز جنبش های غرب و آمریکا عمق بینش رهبر انقلاب را نشان می دهد.

حوزه علمیه از جنبش دانشجویان غرب و آمریکا حمایت می کند

امام جمعه شهر قم از جنبش دانشجویان غرب و آمریکا در حمایت از ملت فلسطین حمایت کرد و ابراز داشت: به عنوان ایران اسلامی اعلام می کنیم دانشجویان و طلاب و مراکز علمی ما در کنار شما دانشجویان غرب قرار دارد و انتظار می رود این جنبش و بیداری استمرار پیدا کند و این بیداری ملت های شما را هم نجات خواهد داد.

وی ادامه داد: این جنبش دانشجویی در سراسر دنیا باید ظلم بر جهان را جمع کند، امیدها به شما بسته شده است و به راه خود ادامه دهید که این بیداری دشمنان بشریت را بر جای خود خواهد نشاند و همه دشمنان عدالت را سرکوب خواهد کرد.

ارسال نظرات