۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۷۵۷۵۲۳
مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران:

رشد سریع کشور در پتروشیمی، مایه مباهات است

رشد سریع کشور در پتروشیمی، مایه مباهات است
شاه میرزایی با اشاره به اهمیت صنایع پتروشیمی در کشور گفت: در بعد از انقلاب اسلامی بالغ بر ۹۶ میلیون تن صنعت پتروشیمی پیشرفت کرده و موانع پیش روی این صنعت برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران در اختتامیه «جشنواره جام رسانه امید» که بعد از ظهر امروز در مجتمع ولی عصر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با اشاره به اهمیت صنایع پتروشیمی در کشور اظهار داشت: امروز بسیاری از داروهای شیمیایی از زنجیره پتروشیمی است و کودهای شیمیایی متنوعی نیز از پتروشیمی، تولید و استفاده می شود.

وی افزود: ایران اسلامی در نقطه ویژه ای از جغرافیای کره زمین قرار گرفته و این کشور ذخایر عظیم هیدروکربنی را در خود جای داده است و خوشبختانه امروزه در بسیاری از عرصه های آن خودکفا بوده و بی نیاز شدیم.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به پیشرفت ایران اسلامی در مدت زمان گذشته خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی از سال ۱۳۳۷ شروع به کار کرده و تا سال ۵۷ تعداد ۶ پتروشیمی بدون هیچ تحریمی داشتیم؛ اما امروز بالای ۵۰۰ گرید تولید محصولات و مصرف داریم.

شاه میرزایی با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم به مسائل مربوط به پتروشیمی اظهار داشت: در بعد از انقلاب اسلامی بالغ بر ۹۶ میلیون تن صنعت پتروشیمی پیشرفت کرده است و این درحالی است که تحریم های مختلف مانع بزرگی در پیش روی این مسیر بود؛ اما همه موانع برطرف شده و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفت.

وی افزود: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی باید از خام فروشی جلوگیری شود، از این رو، حرکت بسیار خوبی در کشور انجام شد و بر برنامه تکمیل زنجیره پتروشیمی تمرکز شده است.

مدیرعامل صنایع پتروشیمی ایران عنوان کرد: امروز دستاوردهای بزرگی در صنعت پتروشیمی در کشور رقم خورده و الحمدالله رشد سریع ما در این عرصه، قابل مباهات است.

وی افزود: باید ظرفیت های معطل در کشور را به سمت و سویی هدایت کرده و آنها را احیا کنیم و ان شاءالله تمامی کاتالیست ها و وابستگی به آن را تا پایان دولت سیزدهم پایان می دهیم.

ارسال نظرات