۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۷۵۷۸۶۵
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در گفت‌وگو با رسا:

شهید آیت الله رئیسی لحظه ای برای خدمت به مردم آرام نبود

شهید آیت الله رئیسی لحظه ای برای خدمت به مردم آرام نبود
عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با بیان اینکه آیت الله رئیسی لحظه ای برای خدمت به مردم آرام نبود، او را باورمند به ارزش های انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: رئیسی در راه انقلاب تمام وجودش را وقف کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی عضو هیأت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و همراهان وی را در آستانه میلاد حضرت ثامن الحجج، موجب اندوه فراوان و تحمل لحظات سخت و دشوار توصیف کرد.

وی در ادامه افزود: از دست دادن انسان‌هایی که دل به خدا و خدمت به مردم داده بودند، غم بار است و مردم این خدمت را درک کردند؛ مردم شاهد بودند که رئیس جمهور شهیدشان با اخلاص و تلاش مثال‌زدنی تمام همت خود را در جهت پیشرفت و آبادانی کشور، بکار بسته تا امیدها زنده‌تر و نشاط مردم ارزنده‌تر از همیشه در میان جامعه، خود را نشان دهد و در این راه مقدس، خستگی نمی‌شناخت و طعنه‌ها و هجمه‌ها بر او تاثیری نداشت. اینک او و همراهان، با کوله‌باری از خدمات شایسته و کارنامه‌ای درخشان، مهمان رب العالمین هستند.

پایبندی به عهدی که با مردم بسته بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وفای به عهد رئیس جمهور با مردم در سالهایی که به علل گوناگون اقتصاد و معیشت مردم دچار سختی شده بود، بیان داشت: رئیس جمهور در میان مردم بود و از نزدیک مشکلات را لمس و احساس می‌کرد و تمام عوامل اجرایی را برای برطرف نمودن موانع به صف می‌کرد. او لحظه‌ای آرام نبود، چنانکه آرامش را از خود سلب نموده بود تا بتواند از مسیر درست، فضای جامعه را در دوران تحریم و ناکارآمدی‌ها، سامان ببخشد. سفرهای ساده و مستمر استانی، جلسات و حضور در رسانه‌ها، مردم را به این باور رسانده بود که سید ابراهیم رئیسی از جنس مردم است. رئیس جمهور شهید ما، یادآور صفا و صداقت مسئولین در دهه‌ اول انقلاب را تداعی کرد و سلیم‌النفس، سلیم‌القلب و سلیم‌العمل بود.

پایبندی به ارزش‌های انقلاب و تلاش در جهت گسترش آنها در میان نسل‌ جوان

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تصریح کرد: رئیس جمهور شهید، باوری عمیق به ارزش‌ها و دست‌آوردهای انقلاب و نظام اسلامی داشت، این ویژگی در بنان و بیان او نقش بسته بود، صلابت و اقتدار ایران را در مجامع جهانی، منطقه‌ای و ملی با دلیل و منطق همراه می‌کرد و نظام بر آمده‌ از اعتقادات و معارف دینی را از اعماق وجودش فریاد می‌زد و حرکت در مسیر انقلاب را عامل رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب می‌دانست که در این راه تمام وجودش را وقف کرده بود تا مقاصد انقلاب محقق شود.

وی با بیان اینکه آیت الله رئیسی حراست از دژ مستحکم انقلاب در تمام برهه‌ها و سنگرهای خدمت را وظیفه خود می‌دانست، اظهار داشت: آن عزیز فقید، سربازی مخلص برای ولی امر بود و در اجرای منویات و رهنمودهای رهبری معظم لحظه‌ای درنگ نمی‌کرد؛ پیش‌رو و الگویی مجسم در اطاعت و حمایت نظری و عملی از ولایت فقیه بود و با تمام وجود خود را فدایی رهبری می‌دانست. فهم صحیح از بیانات امامین انقلاب داشت و در بکار بستن آنها کوشا و فعّال بود و بدان افتخار و مباهات می‌کرد.

پایبندی به فرهنگ ایثار و مقاومت

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سابقه‌ حضور آیت الله رئیسی در دفاع مقدس بیان داشت: در ستیز با مستکبرین و معاندین، چنان عمل می‌کرد که قوّت و قدرت را به مجاهدان و مبارزان با شیاطین، انتقال می‌داد و مایه دلگرمی جبهه عظیم مقاومت و صفوف مقابله با ناهنجاری‌ها بود، خانواده معظم شهدا و ایثارگران را اجر می‌نهاد و مقام شامخ آنان را می‌دانست. این همه را می‌توان در ایمان و اعتقاد به خداوند منان و بشارت‌های خداوند متعال خلاصه کرد که او باوری متقن به آنها داشت.

رئیسی به افق‌های ترسیم شده توسط امامین انقلاب پایبند بود

وی با اشاره به تبیین افق های انقلاب توسط امام خمینی و رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، تصریح کرد: عزم آیت الله رئیسی جزم بود و معتقد بود تمام این اهداف و آرمان‌ها با تلاش مجاهدانه به ویژه جوانان عزیز، عملی خواهد شد. ستارگان درخشان انقلاب اسلامی که شهادت مزد خدمت خالصانه آنها بوده، از ابتدای نهضت اسلامی درس‌ها و مسیر درست انقلاب اسلامی را به همگان راهنمایی کرده و فوز و فلاح را نه تنها برای خود که برای جامعه اسلامی آرزو داشته و به امید و فضل الهی مسیر راست قامتان انقلاب اسلامی با عقیده و همتی مضاعف ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات