۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۵۷۸۸۴
حجت الاسلام مجتهد زاده مطرح کرد؛

عبور آیت الله رئیسی از سیم خاردار نفس/ شهید رئیسی مانند شهید بهشتی مظلوم بود

عبور آیت الله رئیسی از سیم خاردار نفس/ شهید رئیسی مانند شهید بهشتی مظلوم بود
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی اهل نیایش و شب زنده داری بود، اظهار داشت: شهید رئیسی مانند شهید بهشتی مظلوم واقع شد.

حجت الاسلام علی اصغر مجتهدزاده مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور در گفت‌وگویی با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ضمن بیان اینکه نزدیک به چهل سال با آیت الله رئیسی همکاری داشتم، اظهار داشت: ویژگی‌ها و خصوصیات علم، معرفت، ایمان راسخ در وجود ایشان بارز بودند و ایشان ویژگی‌های یاران امام زمان عجل الله تعالی را داشتند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی اهل دعا، نیایش و شب زنده داری بود، اظهار داشت: شهید رئیسی مانند شهید بهشتی مظلوم واقع شدند؛ با این تفاوت که مظلومیت شهید بهشتی در ظاهر ولی مخالفت‌ها با آیت الله رئیسی مخفیانه بود و ایشان با جبهه نفاق مواجه بودند.

حجت الاسلام مجتهدزاده با اشاره به اینکه خدمات آیت الله رئیسی در بحث مجوزها، واردات و صادرات و گمرکات مخالفان زیادی داشت، گفت: در خیلی از روزنامه‌ها به ایشان اهانت و با کار‌های ایشان مخالفت می‌شد ولی ایشان در مقابل به بخش رسانه‌ای و حقوقی ریاست جمهوری دستور داده بودند که حق دخالت و پیگیری ندارید؛ این مسائل مظلومیت آیت الله رئیسی را دوچندان می‌کرد.

وی با بیان اینکه کشور در اوایل ریاست جمهوری آیت الله رئیسی مشکلات متعددی مواجه بود، افزود: آیت الله رئیسی دستور داده بودند که برای حمایت از دولت نباید ضعف‌های دولت قبلی مطرح شود؛ از دیدگاه ایشان این دولت استمرار دولت قبلی است و برای حفظ اقتدار نظام باید همه دولت‌ها حمایت شوند؛ اوج مظلومیت آیت الله رئیسی آنجاست که دولت ورشکسته تحویل گرفته گرفتند و طعن و کنایه شنید.

مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور یکی از موارد مظلومیت آیت الله رئیسی را بی سواد خواندن ایشان خواند و تصریح کرد: آیت الله رئیسی در حوزه علمیه دروس کفایه و رسائل تدریس داشتند که نشان دهند سطح درجه علمی بالای ایشان است، بعضی از ممتحنین امتحان شفاهی حوزه علمیه بر تسلط علمی ایشان اقرار داشتند.

حجت الاسلام مجتهدزاده با تاکید براینکه بستر‌های فراهم شده توسط آیت الله رئیسی اقتصاد بسیار خوبی را برای آینده جمهوری اسلامی به ارمغان خواهد آورد، ابراز کرد: گرچه از فقدان ایشان سوگوار هستیم ولی برکات کار‌ها ایشان در آینده نشان داده خواهد شد؛ آیت الله رئیس فردی فداکار بود و توانست از سیم خاردار نفس خود عبور کند؛ گذشته و ایشان به خود توجه نداشتند و تمام توجه ایشان به این بود که کشور به قله برسد.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های آیت الله رئیسی برخی طرح‌های چندساله، یک‌ساله با بیشترین کیفیت به نتیجه رسید، گفت: آیت الله رئیسی در ریاست قوه قضائیه کارخانه‌های زیادی را احیا کردند و زمان ریاست جمهوری از مسئولین دولت قبل برای آبادانی کشور استفاده کردند و ایشان تمام مسئولین را پرورش یافتگان این نظام دانستند.

مستشار بازنشسته دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه از دیدگاه آیت الله رئیسی بازنشستگی بی معنا است، خاطرنشان کرد: استراتژی ایشان کار و فعالیت خالصانه و خلاقیت بود، ایشان معتقد بودند منتظر کار نباشید و به دنبال راهی باشید که گره گشایی کنید.

حجت الاسلام مجتهدزاده با تاکید براینکه روحیه آیت الله رئیسی همان روحیه رزمندگان جبهه بود، اظهار داشت: آیت الله رئیسی اعتقاد داشتند که هیچ کاری بن بست ندارد و همیشه به دنبال مبارزه با مفاسد مالی، کاری و قرارداد‌های نامشروع بودند، جاذبه‌های دنیوی نتوانست دل ایشان را بلزاند و همیشه به اصول و به مسیری که برای خود ترسیم کرده پایبند بودند.

ارسال نظرات