۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۷۵۷۹۵۳
حجت الاسلام غفاری فر در گفت‌وگو با رسا:

آیت الله رئیسی با مستکبران مقابله و از مردم مظلوم و پابرهنه حمایت کرد

آیت الله رئیسی با مستکبران مقابله و از مردم مظلوم و پابرهنه حمایت کرد
استاد حوزه علمیه با اشاره به حضور گسترده و پرشکوه مردم در تشییع جنازه آیت الله رئیسی، گفت: آیت الله رئیسی با ائمه کفر مقابله و از مردم مظلوم و پابرهنه حمایت کرد و مقام و منصب خادمی حضرت رضا علیه السلام را داشت.

حجت الاسلام حسن غفاری فر عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به آزار‌ها و زخم زبان‌های فراوانی که آیت الله رئیسی از دشمنان داخلی و خارجی دید و شنید، اظهار داشت: آیت الله رئیسی مانند شهید بهشتی مظلوم بود.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در ابتدا نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری بود و پس از قانون اساسی رئیس قوه قضائیه شد، گفت: آیت الله رئیسی اکثر مناصب حکومتی را کسب کرد و در عین مظلومیت عظمت وی هنوز ناشناخته است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) اظهار داشت: شهید رئیسی به لحاظ تکوین و سن طبیعی در یک خانواده تقریبا متوسط به دنیا آمد و با یتیمی بزرگ شد و از پایین‌ترین پایگاه اجتماعی درس و شغل را شروع کرد و دادیار یکی از شهر‌های کوچک تهران شد و تمام مناصب شغلی را آهسته آهسته طی کرد.

حجت الاسلام غفاری فر ابراز کرد: آیت الله رئیسی به جهت ریاست قوه قضائیه ارتباط تنگاتنگی با مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی داشت، آیت الله رئیسی از جوانی تلاش کرد ائمه کفر را از بین ببرد و دشمن از همان ایام جوانی نسبت به آیت الله رئیسی کینه داشت و نیز وی مانند برخی از اصحاب پیامبر صل الله و علیه و آله که آرام آرام از مسیر برگشتند هیچ زمانی از مسیر برنگشت و در جنگ بدر‌ها و احد‌های انقلاب اسلامی به دفاع از امام جامعه اسلامی و ارزش‌های الهی پرداخت و هیچ زمانی در این راه پشیمان نشد.

وی با اشاره به اینکه مردم کف جامعه حضور گسترده و پرشکوهی در تشییع جنازه آیت الله رئیسی داشتند و برای وی سینه زدند، گفت: آیت الله رئیسی با ائمه کفر مقابله و از مردم مظلوم و پابرهنه حمایت کرد، اگر او ائمه کفر را نکشته بود و با مردم مظلوم سر ستیز نداشت قطعا محرومین با او همراهی نمی‌کردند و بیشترین رای را توسط محرومین نداشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در ادامه با اشاره به اینکه هیچ شهیدی لقب خادم الرضا ندارد، اظهار داشت: خیلی از شهدا چند روزی خادم امام رضا علیه السلام بودند ولی به مدت طولانی خادم الرضا نبودند؛ آیت الله رئیسی به این دلیل مظلوم بود که برخی اوباش سیاسی در سال ۹۶ وی را به سوء استفاده از منصب خادمی امام رضا علیه السلام متهم کردند ولی امام رضا علیه السلام به همه فهماند که او خادم الرضای واقعی بود.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به آیت الله رئیسی گفتند که دیپلمات نیست، ابراز کرد: هشت کشور جهان برای وی اعلام عزای عمومی کردند؛ روزنامه نیویورک تایمز نوشت که آیت الله رئیسی در قلب مردم ایران جای دارد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به اقدامات مفید و موثر آیت الله رئیسی در سازمان ملل، تصریح کرد: وی عکس قرآن کریم و شهید سلیمانی را در سازمان ملل در دست گرفت و دیپلماسی را در صحنه بین الملل به خوبی نشان داد و حقیقت را به همه جهانیان نشان داد.

حجت الاسلام غفاری فر با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند آیت الله رئیسی علی رغم زخم زبان‌ها و دل آزردگی‌ها هیچ گاه از خدمت به مردم غفلت نکرد؛ گفت: خواص فاسد، منافقین نظام و کفار و مشرکین خارجی با نگاه محقرانه به آیت الله رئیسی نگاه کردند ولی وی عظیم و سیدالشهدای خدمت و مظلومیت بود.

وی جنس مظلومیت شهید رجایی و بهشتی را از جنس مظلومیت حمزه سیدالشهداء در جنگ احد دانست و افزود: عناصر مظلومیت بعد از انقلاب با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و شهادت و تشییع پیکر آیت الله رئیسی توسط مردم اقتدار نظام را بیشتر از گذشته نشان داد؛ آیت الله رئیسی جزء رهبرانی در نظام جمهوری اسلامی بود که با سابقه درخشان اقدامات و خدمات ارزشمندی انجام داد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به اینکه خادمی امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله علیها افتخاری برای همه حاکمان در طول تاریخ بوده، گفت: بنده چهل سال در قم زندگی می‌کنم و جمعیتی که در تشییع پیکر آیت رئیسی و همراهان شرکت کرده بودند را تا به حال ندیده بودم، در تشییع شهید سلیمانی چنین اجتماع عظیمی حضور نداشت.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در پایان با ابراز امیدواری از توسعه خدمات و کار‌های ارزشمند آیت الله رئیسی، افزود: امید است که با ادامه این فعالیت‌ها در جهت ظهور حضرت حجت ارواحنا له الفداء حرکت کنیم.

ارسال نظرات