۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۵۸

38 خانه عالم در آذربایجان شرقی احداث می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور شهرستان‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: 38 خانه عالم در شهرهای مختلف این استان در حال احداث است.
خانه عالم


صمد پاگرد، مسؤول امور شهرستان‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: کار احداث خانه های عالم روستایی در مناطق مختلف این استان با سرعت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه روند احداث 38 خانه عالم نیز مطلوب است، ادامه داد: با اینکه زمستان فصل کاری منطقه آذربایجان محسوب نمی شود، با این حال کار احداث تعدادی از این خانه ها انجام گرفته و در آینده نزدیک شاهد استقرار روحانیان در مناطق محروم روستایی خواهیم بود.

پاگرد در ادامه خاطر نشان کرد: از 68 خانه عالم در دست احداث 30 خانه عالم که از اواسط سال 87 کار احداث آنها آغاز شده بود، همزمان با سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال جاری به بهره‌برداری رسید و کلیدهای 16 باب آن نیز در ایام‌الله دهه فجر به دست روحانیون مستقر داده شد.

وی ادامه داد: احداث خانه های عالم در مناطق دورافتاده و محروم روستایی فعالیت‌های دینی و فرهنگی را در این مناطق بیشتر و مؤثرتر کرده است.

مسؤول امور شهرستان‌های اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: احداث خانه‌های عالم گامی مؤثر در راستای متمرکز کردن فعالیت‌های دینی و فراگیر کردن تعلیمات اسلامی با برنامه‌ریزی هدفمند باشد.

گفتنی است، مرند، شبستر، بناب، آذرشهر، اسکو، میانه، بستان آباد، هشترود، مراغه و ملکان از جمله شهرهایی هستند که خانه عالم در آنها به بهره برداری رسیده است./935/پ202/ف.

ارسال نظرات