۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۶۶۵۷

لهوف با ترجمه جدید منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب لهوف تالیف سید بن طاووس با ترجمه فرج الله الهی به همت انتشارات سلسله منتشر شد.
لهوف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب لهوف، ترجمه کامل کتاب لهوف علی قتلی الطفوف نوشته سید بن طاووس است که با تطبیق دادن سه نسخه گوناگون بدست آمده و از ویژگی های آن توضیح اصلاحات و اعلام متن و ضمیمه نامه فرجام قاتلان امام حسین(ع) می باشد.

در این کتاب پس از آنکه مختصری از زندگی نامه سید بن طاووس آورده شده و مقدمه ای که بر کتاب لهوف نوشته شده درسه بخش کلی پیش از شهادت، شهادت و پس از شهادت گنجانده شده است. در انتها نیز فرجام قاتلان امام حسین(ع) آورده شده است.

پیش از شهادت شامل موضوعاتی چون ولادت حسین(ع)، شهادت هلاکت نیست، اعزام مسلم به کوفه، سخنان یزید بن مسعود، حرکت عبیدالله از بصره به کوفه، حرکت حسین از مکه، در رباط ذات عرق، ملاقات با فرزدق، آخرین رباط و چرا حسین(ه) خانواده اش را به همراه آورد است.

در بخشی از شهادت عبدالله حسن که در دومین بخش این کتاب گنجانده شده است می خوانیم: «بحربن کعب و به قولی حرملة بن کاهل به قصد کشتن حسین به طرف او آمد. کودک گفت: وای بر تو ای ناپاک زاده! می خواهی عمویم را بکشی؟ مرد با یک ضربت شمشیر، دستش را قطع کرد و بر پوستی آویخت. کودک فریاد زد: عموجان به دادم برس.»

پس از شهادت به خطبه زینب، فاطمه صغری، ام کلثوم، زین العابدین(ع)، عزاداری فرشتگان و انبیاء، حقارت یزید، به سوی مدینه پیامبر و شیوه زین العابدین(ع) در عزای حسین(ع) پرداخته است.

کتاب لهوف تالیف سید بن طاووس با ترجمه فرج الله الهی در 264 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه برای نخستین بار در در سال جاری به همت انتشارات سلسله منتشر شده است./916/ن601/ع

ارسال نظرات