۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۷۶۸۵۸
معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه:

استفاده از اینترنت در فضاهای آموزشی حوزه فرهنگ سازی شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به مشکلات استفاده از اینترنت و نبود امکانات لازم در مراکز حوزوی تصریح کرد: استفاده از اینترنت در فضاهای آموزشی حوزه فرهنگ سازی شود.
مبلغ اينترنتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جعفر علمی، معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه در هم اندیشی انجمن های علمی پژوهشی مدرسه عالی بنت الهدی که عصر دهم اسفندماه در حسینیه این مدرسه عالی برگزار شد با بیان این‌که در کلیه مراکز آموزشی و در سطوح مختلف، بخشی از کارهای آموزشی در کلاس ها انجام می شود، اظهار داشت: اگر بخواهیم تعلیم و تربیت را تنها در کلاس ها محدود کنیم، دانش پژوه از توانایی های کامل و بایسته ای برای انجام وظایف خود برخوردار نخواهد شد.

وی بر فضادادن به فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی برای در زمینه ایجاد شرایط مناسب برای پرورش هرچه بهتر دانش پژوهان تأکید و با مناسب ارزیابی کردن فعالیت های انجمن پژوهشی در این راستا خاطرنشان کرد: جامعة المصطفی در فراهم کردن زیرساخت های مورد نیاز انجمن های پژوهشی تلاش می کند.

معاون پژوهش جامعة المصطفی العالمیه یکی از زمینه های پژوهش را مراجعه به کتب تخصصی عنوان کرد و با اشاره به کمبود کتب تخصصی در مراکز آموزشی تحت نظارت جامعة المصطفی، افزود: اکنون کتابخانه جامعی در جامعة المصطفی به دلیل کمبود فضای لازم وجود ندارد.

حجت‌الاسلام علمی در ادامه استفاده از اینترنت را در رفع این مشکل مؤثر دانست و گفت: استفاده از اینترنت برای یک پژوهشگر و محقق حوزه دین ضروری است، زیرا کتب تخصصی را تا حدودی می توان از اینترنت تهیه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات استفاده از اینترنت و نبود امکانات لازم در مراکز حوزوی تصریح کرد: استفاده از اینترنت در فضاهای آموزشی حوزه فرهنگ سازی شود.

معاون پژوهش جامعة المصطفی با بیان این‌که گروه های علمی همان گروه های آموزشی و پژوهشی هستند، از اساتید حوزه های علمیه خواست نسبت به فعال کردن بُعد آموزش پژوهش محور تلاش کنند و ابراز داشت: ارائه تحقیقات و مقاله های کلاسی از جمله این تلاش ها است.

حجت‌الاسلام علمی همچنین برگزاری اردوهای پژوهشی را در حوزه خواهران مناسب ارزیابی کرد و با بیان این‌که در برگزاری اردوهای پژوهشی برای خواهران محدودیت هایی وجود دارد، خواستار برنامه ریزی مناسب مسؤولان امر برای رفع این محدودیت ها شد.

وی بر ارتباط مستمر طلاب مدرسه عالی بنت الهدی با دانشگاه های سراسر کشور تأکید کرد و افزود: شرکت خواهران طلبه در کنفرانس های مختلف دانشگاهی سبب رشد بالنده آنان و ترویج دانسته های حوزه های علمیه خواهد شد.

معاون پژوهش جامعة المصطفی در پایان یکی از شاخصه های طلبه موفق را شرکت در فعالیت های فوق برنامه معرفی کرد و گفت: همه نیازهای تحصیلی، علمی و تربیتی طلاب و دانشجویان در کلاس درس قابل تأمین شدن نیست، بلکه در دل انجمن های علمی و پژوهشی تأمین می شود. /920/پ202/ص
ارسال نظرات