۱۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۷۷۱۳۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

باید به دنیا نشان دهیم اسلام دین خشونت نیست / انقلاب اسلامی در بین توده ملت‌ها محبوب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که ابهت نظام اسلامی دشمنان را به مخاطره انداخته است، اظهار داشت: روز و شبی بر رییس جمهور آمریکا نمی گذرد مگر اینکه مطلبی در مورد ایران به زبان بیاورد و اگر ما اهمیت نمی داشتیم شب و روز آنها را به خودمان مشغول نمی کردیم.
آيت الله ناصر مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح پنج شنبه در دیدار با رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور، در سخنانی با اشاره به فرازهایی از سخنان امام علی(ع) در کتاب نهج البلاغه، به بررسی و ضعیت امت اسلام قبل و بعد از بعثت حضرت پیامبر(ص) پرداخت و گفت: قبل از بعثت حضرت پیامبر، مردم دچار عقب ماندگی فرهنگی، مادی و معنوی بسیار فراوانی بودند؛ اما بعثت حضرت خاتم(ص) بشریت را ازظلم و جهل و عقب ماندگی نجات داد و باعث اقتدار مسلمانان شد.

وی بیان داشت: اگر کسی بخواهد معجزات رسول اکرم(ص) را بشمارد باید وضعیت قبل و بعد از این بزرگوار را با هم مقایسه کند و بعد در می یابد که از طرق عادی چنین تحولی امکانپذیر نبوده است.

این مرجع تقلید با تجلیل از دستاوردهای بی بدیل انقلاب اسلامی بر ضرورت شناسانده شدن فرهنگ انقلاب به نسل سوم و جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: ما برای اینکه ارزش ها و دستاودهای انقلاب را به جامعه به ویژه نسل جوان بشناسانیم، باید آنها را با وضعیت قبل از انقلاب آشنا کنیم.

وی تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب همه چیز کشور در دست بیگانه و مستشاران آمریکایی بود و عملا ملت از خود اراده ای نداشت، مفاسداخلاقی و اجتماعی بیداد می کرد و مسائل دینی و مذهبی به ورطه فراموشی سپرده شده بود.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم اظهار داشت: با پیروزی انقلاب ورق برگشت و کشور در عرصه های مختلف علمی، پزشکی، فناوری، صنعتی، و عمرانی پیشرفت کرد و ضروری است این دستاوردها برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین شود.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بین المللی جمهوری اسلامی تصریح کرد: هم‌اینک ابهت نظام اسلامی به اندازه ای است که روز و شبی بر رییس جمهور آمریکا نمی گذرد مگر اینکه مطلبی در مورد ایران به زبان بیاورد و اگر ما اهمیت نمی داشتیم شب و روز آنها را به خودمان مشغول نمی کردیم.

‌حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تاکید کرد: آنها در هر جلسه و نشستی که دارند یکی از موضوعات بحث آنها جمهوری اسلامی است و این موضوع نشان دهنده اقتدار، عزت و تاثیرگذاری فوق العاده جمهوری اسلامی در عرصه های بین المللی است.

وی ‌با اشاره به تبلیغات همه جانبه دشمنان علیه انقلاب اسلامی ابراز داشت: هرچند رسانه ها و بنگاه های خبر رسانی غرب و استکبار جهانی علیه انقلاب و ایران مشغول توطئه است؛ اما امروز جمهوری اسلامی در بین توده های ملت ها محبوب است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ما باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم نقشه های دشمنان و تبلیغات آنها را با منطق و استدلال خنثی کنیم و این کار شدنی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه برخورد غیر منفعلانه با دشمنان را از جمله شروط مقابله با نقشه های دشمنان دانست و بیان داشت: اگر در برابر نقشه های دشمنان حالت یاس به خود بگیریم موفق نخواهیم شد با آنها مقابله کنیم. باید در برابر دشمنان امیدوار باشیم و امروز می بینیم که با وجود نقشه های دشمنان مکتب اهل بیت در دنیا رو به پیشرفت است.

وی در ادامه با انتقاد از اقدامات غیر منطقی وهابیون سلفی و افراطی خاطرنشان کرد: خنثی کردن هجمه وهابیون افراطی از طریق منطق ضروری است و ما باید به دنیا نشان دهیم اسلام دین خشونت نیست. این گروه افراطی تشنه خون هستند و با اقدامات غیر منطقی که انجام داده و می دهند آبروی اسلام را در دنیا برده اند و ما باید به دنیا ثابت و اعلام کنیم که این گونه اقدامات ربطی به اسلام ندارد، بلکه اسلام دین محبت، مودت و برادری است.

این مفسر قرآن کریم گفت: وهابیون افراطی با اقداماتی که انجام داده اند نام اسلام را با خشونت همراه کرده اند و این بزرگ ترین خیانت به دین اسلام است.

وی تشکیل مدارس علمیه در نقاط مختلف دنیا با روش بومی گزینی را از جمله راهکارهای تبلیغ دین اسلام در مناطق مختلف دنیا دانست و تاکید کرد: هرکجا حوزه های علمیه بومی تشکیل شده مکتب اسلام در آن منطقه پیشرفت کرده است و ما به جامعه المصطفی نیز تاکید کرده ایم که باید طلاب مستعدی را از مناطق مختلف دنیا تربیت کنید تا آنها پس از فراگیری علوم دینی نسبت به تاسیس مدارس علمیه در کشورهای خود اقدام کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی سعه صدر، استفاده از ادبیات قرآنی و اسلامی را از دیگر ضروریات در تبلیغ دانست و خطاب به رایزنان فرهنگی کشور بیان داشت: فرصتی که در اختیار شما است را قدر بدانید و برای نشر مکتب اسلام از این فرصت استفاده کنید.

وی گفت: شما باید با دعوت از افراد مختلف برای بازدید از ایران، نقشه ها و تبلیغات کاذبی که علیه ما می شود را خنثی کنید و وقتی آنها از نزدیک با وضعیت کشور ما آشنان شوند به توخالی و پوچ بودن تبلیغات دشمنان و غربی ها پی خواهند برد.

این استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، تبلیغات دشمنان و رسانه های غربی علیه اسلام و انقلاب اسلامی را به دلیل به خطر افتادن منافع آنان دانست و گفت: رسانه های غربی جنبه سیاسی دارند و چون برخی از حکومت ها منافع خود را در خطر می بینند هر دروغ و ترفندی را علیه ما بکار می برند.

وی در ادامه لزوم مبارزه با خرافات را متذکر شد و بیان داشت: مردم نباید به حرف های خرافی که در جامعه زده می شود توجهی داشته باشند و باید توجه کنند که یکی از راه های تخریب مذهب، آلوده کردن آن به خرافات است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خرافات چهره دین و مذهب را خدشه دار و خراب می کند خاطرنشان کرد: با توجه به آثار سو خرافات باید با آن با زبان منطق مبارزه کرد و مردم را آگاه نمود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از خدمات و اقدمات رایزنان فرهنگی کشور نکاتی را به آنها متذکر شد و گفت: امیدوارم شما در دفاع از مکتب اسلام و اهل بیت موفق باشید و بتوانید صدای اسلام را به گوش جهانیان برسانید و بدانیدکه این مهم ترین خدمت و ذخیره برای شما خواهد بود. /924/پ201/ص
ارسال نظرات