۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۷۷۲۱۶
امام جمعه رشت:

آیت‌الله خامنه‌ای‌ در دنیا بدیلی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به نشست اخیر مجلس خبرگان رهبری‌ گفت: در این نشست همه اعضای خبرگان بر این مسأله تأکید داشتند که حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز در دنیا بدیلی ندارند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان، روز گذشته در خطبه‌های ‌نماز جمعه مرکز استان‌ گفت: در نشست اخیر مجلس خبرگان همه نمایندگان بر این نکته تصریح داشتند که حضرت آیت الله‌ خامنه ای امروز در دنیا بدیلی ندارد و تنها شخصی است که می تواند کشور را در مقاطع حساس و سرنوشت ساز هدایت کنند.

وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در خاموش کردن فتنه های پس از انتخابات افزود: روشنگری های رهبری در حوادث پس از انتخابات سبب خاموش شدن فتنه شد.

امام جمعه رشت با بیان این که در نشست اخیر خبرگان اعضای این مجلس بر توجه اصل تولی و تبری از سوی خواص تأکید کردند، خاطرنشان کرد: تقدیر از نقش آفرینی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیز حضور مردم در راهپیمایی نهم دی و 22 بهمن از  مهم‌ترین موضوعاتی بود که در این اجلاسیه مورد تأکید قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ وحدت در بین جوامع اسلامی بیان داشت: منافع غرب تنها با ایجاد تفرقه بین دنیای اسلام تأمین می‌شود؛ از این رو امروزه دنیای اسلام نباید با فاصله‌گرفتن از وحدت کلمه، گرفتار تفرقه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان مشکلات اساسی دنیای اسلامی را نتیجه از بین رفتن وحدت دانست و ابراز داشت: استکبار جهانی گروه‌های اسلامی را علیه یکدیگر تحریک کرده، در جهان اسلام جنگ به وجود می آورد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سفر دکتر احمدی نژاد به گیلان و افتتاح نخستین خط تولید داروی ضد سرطان خاورمیانه در رشت گفت: افتتاح مجتمع تولید داروی ضد سرطان برای گیلان افتخار آمیز است.

خطیب نماز جمعه رشت با محکوم کردن گزارش مغرضانه آژانس بین المللی انرژی هسته ای تأکید کرد: تکرار اتهامات گذشته علیه فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، برای مردم دنیا ارزشی ندارد.

امام جمعه رشت اضافه کرد: صدور بیانیه ضد عضو جنبش غیر متعهدها نشان داد که دنیا نمی‌خواهد آمریکا و چند کشور اروپایی همه دنیا محسوب شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در خطبه نخست نماز جمعه، دوران امام صادق(ع) را روزگار حضور فرقه های انحرافی گسترده در قلمرو حکومت اسلامی دانست و گفت: امام صادق(ع) دانشمندانی را تربیت کرد که بتوانند مشکلات اخلاقی، اعتقادی، تفسیری، حقوقی و علمی مردم را حل کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات