۲۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۷۸۱۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه اسلامی حرام شرعی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: عمل نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی و متعاقب آن وارد کردن خسارات به خود و دیگران نوعی عملیات انتحاری است و هر کس که چنین کاری را مرتکب شود باید در قیامت پاسخگو باشد.
 آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، عصر چهار شنبه در دیدار با رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، با ابراز تاسف از آمار بالای تصادفات و تلفات جاده ای در کشور، ضرورت عمل به قوانین و آموزه های دینی را متذکر شد و گفت: عالم هستی، عالم نظم است و هر کس بی نظمی کند محکوم به فنا خواهد بود.

این مرجع تقلید، ترافیک و عمل نکردن به قوانین را از جمله معضلات کنونی جامعه دانست و گفت: کشته شدن بیش از یک میلیون نفر در سال در دنیا بر اثر تصادفات بسیار نگران کننده است و این موضوع تبعات و آثار بسیار سویی را به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی و فرهنگ سازی مناسب می توان آمار تلفات و تصادفات را کاهش داد ابراز داشت: تا زمانی که فرهنگ عمل به قوانین در صورت حضور پلیس در جامعه حاکم باشد مشکلی حل نخواهد شد و باید در راستای عمل به قوانین فرهنگ سازی لازم انجام شود.

این استاد حوزه علمیه قم خواستار کمک گرفتن از آموزه های دینی در راستای فرهنگ سازی برای تشویق و ترغیب مردم برای رعایت قوانین شد و گفت: در جامعه اسلامی تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی حرام شرعی است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: با توجه به احساس مسؤولیت جامعه و مردم به احکام شرعی ضروری است این آموزه ها به درستی برای مردم تبیین و تبلیغ شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: عمل نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی و متعاقب آن وارد کردن خسارات به خود و دیگران نوعی عملیات انتحاری است و هر کس که چنین کاری را مرتکب شود باید در قیامت پاسخگو باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی توجه به امور فرهنگی را در حل معضل ترافیک مؤثر دانست و تاکید کرد: در سایر پدیده ها نیز نقش امور فرهنگی بسیار برجسته است و باید امور فرهنگی مورد توجه جدی قرار گیرد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: پدیده بد حجابی در جامعه نیز جنبه های فرهنگی دارد و باید مفاسد اخلاقی و اجتماعی آن به جامعه و مردم گوشزد شود.

وی در ادامه خواستار بهره گیری پلیس راه کشور از متخصصان و روانشناسان شد و گفت: اینکه کشور ما در زمره کشورهای رده اول تلفات تصادفات جاده ای است به هیچ وجه مناسب نیست و در این خصوص باید آسیب شناسی و علت یابی دقیقی صورت گیرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز تاسف از عمل نکردن مردم، رانندگان و عابران پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی و مقایسه وضعیت ایران در این زمینه با دیگر کشورها بیان داشت: جرائم کم و پائین به هیچ وجه بازدارنده نیست و ضروری است در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود./924/پ202/ج


ارسال نظرات