۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۷۹۶۲۵
نماینده ولی فقیه درگیلان:

تفکرات انحرافی و التقاطی باید از دانشگاه ها حذف شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر این که تفکرات انحرافی و التقاطی باید از دانشگاه ها حذف شوند، گفت: امروز دانشگاه های ما باید صبغه اسلامی داشته باشند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، روز گذشته در جمع مسؤولان نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان، با تأکید بر این که تفکرات انحرافی و التقاطی باید از دانشگاه ها حذف شوند، گفت: امروز دانشگاه های ما باید صبغه ی اسلامی داشته باشند.

وی با بیان این که وحود برخی ارزش های التقاطی زمینه انحراف جوانان را فراهم می کند، افزود: متأسفانه این ارزش های انحرافی موجب می شود تا به جای دفاع از اسلام و احکام شریعت محمدی از اندیشه های سکولاری دفاع کنند.

امام جمعه رشت با تأکید بر این که دانشگاه ها باید صبغه اسلامی داشته باشند، تصریح کرد: باید متولیان امر آموزش و نیز فرهنگ ارزش های دینی و اسلامی را بیشتر در فضاهای علمی حاکم کنند و اندیشه های دینی باید در دانشگاه ها غالب باشد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها، ادامه داد: اجرای این گونه طرح ها موجب گسترش احکام اسلامی در دانشگاه ها خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با بیان این که اجرای طرح «ضیافت اندیشه» پایگاه مناسبی برای دانشجویانی که می خواهند با مسایل اسلامی آشنا شوندخواهد بود، تصریح کرد: مسؤولان فرهنگی دانشگاه ها باید این طرح را با جدیت بیشتری در دانشگاه ها دنبال کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر استفاده از افراد و مربیان مجرب در اجرای این طرح در دانشگاه ها بیان داشت: باید از افرادی که پشتوانه علمی و دینی قوی پاسخگویی به شبهات نسل جدید را دارند بیشتر در این طرح بهره گرفت.

حجت الاسلام اسماعیل پوررضا، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های گیلان، نیز در این جلسه با بیان این که طرح ضیافت اندیشه برای نخستین با در استان اجرای می شود، گفت: با اجرای این طرح سه هزار دانشجوی استان گیلان زیر پوشش آن قرار خواهند گرفت./950/پ202/ص
ارسال نظرات