۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۹۶۲۶

طرح نشاط معنوی در 22 امامزاده شاخص مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از برگزاری طرح نشاط معنوی در 22 امامزاده شاخص مازندران خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در مراسم افتتاح طرح نشاط معنوی در منطقه عباس آباد نکا با بیان این که این طرح برنامه‌ای کشوری است که بر اساس ابلاغیه ملی در امامزاده‌های شاخص و با محوریت قرآن برگزار می‌شود، گفت: طرح نشاط معنوی در 22 امامزاده شاخص مازندران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای تبدیل اماکن متبرکه به اماکن فرهنگی افزود: کلاس های طرح نشاط معنوی نیز در راستای تحقق بخشیدن به رهنمودهای مقام معظم رهبری در امامزاده ها اجرایی می شود و نقش سازنده‌ای در به‌کارگیری فرامین و دستورالعمل‌های قرآن خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که کلاس های طرح نشاط معنوی با محوریت مباحث قرآنی برگزار می شود، تصریح کرد: روخوانی، روان‌خوانی و تفسیر برخی از سوره‌ها برای فرزندان آموزش داده می‌شود که در کنار این آموزش به برنامه‌های فرهنگی و هنری، ورزشی و اردویی نیز توجه شده است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین بهره گیری از توان روحانیان در اجرای طرح نشاط معنوی در امامزاده و اماکن متبرکه را الزامی دانست و خاطر نشان کرد: حضور روحانیان مجرب موفقیت اجرای این طرح را دو چندان خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رایزنی های صورت گرفته جهت راه اندازی مدرسه علوم قرآنی و معارف اسلامی در مرکز استان، بیان داشت: امیدواریم با توجه به برجستگی‌های مهم و شاخص های موجود در شهر مذهبی نکا این مدرسه دینی در شهرستان نکا نیز دایر شود که این مسأله را نیز دنبال خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امامزاده ها و اماکن متبرکه را بهترین مکان برای تقویت باورهای دینی جوانان و نوجوانان دانست و خاطر نشان کرد: در فصل تابستان از پتانسیل اماکن متبرکه در جهت عمیق باروهای دینی نسل جوان جامعه استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که مازندران از نظر تعداد امامزاده و اماکن متبرکه در رتبه های نخست کشور قرار دارد، بیان داشت: تلاش خواهیم کرد از همه ی ظرفیت های موجود در این اماکن متبرکه در جهت تقویت باورهای دینی جامعه بهره گیریم./950/پ202/س
ارسال نظرات