۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۸۱۵۴۵
رییس سازمان ملی جوانان گیلان:

مهمترین خدمت به جوانان حفظ هویت الهی و انقلابی جوانان است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان ملی جوانان گیلان، مهمترین خدمت به جوانان را حفظ هویت الهی، دینی و انقلابی جوانان دانست.
سازمان ملي جوانان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سعید مهدوی، رییس سازمان ملی جوانان گیلان، عصر روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، در رشت برگزار شد، گفت: هدف از نامگذاری روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) به نام جوان، نهادینه کردن فرهنگ بهره برداری از شخصیتی مانند علی اکبر(ع) در جامعه به عنوان مهمترین الگوی جوان مسلمان ایرانی است.

وی با مبارک خواندن تقارن میلاد حضرت علی اکبر و امام زمان(عج)، این امر را نشانه پیوند ناگسستنی بین جوان و انسان کامل عصر دانست و بیان داشت: جوانان به واسطه صفای باطن و حیات فطرت الهی، تشنه حقیقت، عدالت، پاکی و مهرورزی، کمال و زیبایی هستند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این‌که نخستین طرفدارن نهضت های حق خواهانه، عدالت جویانه و الهی را جوانان دانست و بیان داشت: صدر اسلام، نهضت کربلا، نهضت مشروطه، نهضت جنگل و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جلوه های حضور ایثارگرانه و مجاهدانه جوانان است.

رییس سازمان ملی جوانان گیلان همچنین تاکید کرد: اگر در خدمت به جوانان تنها به بخش های سخت افزاری بپردازیم و از بخش های نرم افزاری، هویت ساز و فرهنگی غفلت کنیم، تمامی خدمات ارائه شده زمینه قربانی شدن سربازان انسان کامل را سرعت می بخشد.

وی خواستار توجه بیشتر سیاست گذاران امور جوانان به نیازهای نرم افزاری جوانان شد و گفت: جوان بی هویت از وسایل و ابزار مادی به جای خلق زیبایی برای خلق زشتی استفاده می کند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به آغاز هفته جوان امسال از اول مرداد تابستان جاری، اعلام کرد: جوان، بصیرت و معنویت، جوان، خانواده و سرمایه اجتماعی، دختران جوان، حضور، عفاف و شکوفایی، جوان، عدالت و پیشرفت، جوان، انتظار و مهدویت، جوان، علم و آگاهی و مهارت آموزی، جوان، نشاط اجتماعی و تجدید میثاق با شهیدان از عناوین روز های هفته جوان امسال است.

وی در خصوص برنامه های هفته جوان امسال، افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار، نامگذاری مکانی برجسته در هر شهرستان به نام حضرت علی اکبر(ع) و برپایی حلقه گفتگوی آزاد با فرمانداران در شهرستان ها در این هفته در استان انجام می شود.

رییس سازمان ملی جوانان گیلان استفاده رایگان جوانان از مکان های فرهنگی، تفریحی و بهداشتی و ورزشی، را از دیگر برنامه های هفته جوان در گیلان برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه مکتوب، تجلیل از خادمان جوان مساجد و ملاقات با جوانان معلول در مراکز نگهداری بهزیستی از دیگر برنامه های هفته جوان استان است.

وی با اشاره به برگزاری جشن ویژه میلاد حضرت علی اکبر(ع) تا ولادت امام زمان(ع) به مدت پنج شب در جامعه الحسین(ع) رشت، خاطر نشان کرد: حمایت از برگزاری جشن ولادت حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از جوانان نمونه در هر شهرستان به صورت جداگانه دنبال می شود.

حجت الاسلام مهدوی از توزیع 15 هزار بسته فرهنگی و کتاب سیره شناسی حضرت علی اکبر(ع) بین جوانان و تشکل های جوان شهرستان ها خبر داد و گفت: در هفته جوان امسال در مراکز عملی گیلان نشست های تخصصی با حضور اساتید دانشگاه با موضوع شخصیت حضرت علی اکبر(ع) برگزار می شود.

رییس سازمان ملی جوانان گیلان در پایان گفت: مراسم یادواره شهدای دانش آموز در مدرسه ای که بیشترین شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده، در هفته جوان در استان برگزار می شود./950/پ202/ص
ارسال نظرات