۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۳:۲۰
کد خبر: ۸۱۵۹۴
ظهور آغازی دوباره (14)؛

عضو جامعه مدرسین: میراث اسلامی را باید از سرچشمه ناب آن دریافت کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نیابت عامه در عصر غیبت امام عصر(عج ) و مراجعه به علما و دین شناسان در مسائل مذهبی، چاره کار مقابله با اندیشه های خرافی و انحرافی است تاکید کرد: در حکومت های غربی، ستم، فقر، تبعیض و بی انصافی بیداد می کند.
حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي
حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد حضرت ولی عصر(عج) تاکید کرد: مساله حکومت مهدوی یک وعده الهی است و همه ادیان آسمانی این وعده را به بشریت داده اند که روزی، فردی خواهد آمد و جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد.

وی اعتقاد به موعود را منحصر به شیعیان و مسلمانان ندانست و ابراز داشت: همه مستضعفان، دردمندان و ستم دیدگان جهان در انتظار حکومت عدل مهدوی هستند و خداوند تبارک و تعالی این مهم را به عنوان یک وعده حتمی و قطعی متذکر شده است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به آیات و روایاتی خاطرنشان کرد: زمین در حقیقت از آن خدا و وارث این حکومت نیز صالحین هستند، از سویی دیگر خدا انبیا و اولیا الهی را برای هدایت بشر مبعوث کرده و دین اسلام را نیز بر همه ادیان برتری داده است.

وی با اشاره به شاخص های حکومت مهدوی تصریح کرد: در حکومت عدل و جهانی مهدوی که مورد انتظار و نیاز همه افراد است، ظلم و ستم وجود ندارد و عدالت ویژگی بارز آن است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به روایتی تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی به وسیله ظهور امام مهدی(عج) تمام جهان را از عدل و داد پر می کند، بعد از اینکه از ظلم و فساد پر شده باشد.

وی با انتقاد از سوء استفاده های غرب از مفاهیمی همچون حقوق بشر و آزادی تصریح کرد: در حال حاضر به اسم دمکراسی، حقوق بشر و آزادی بدترین نوع ظلم ها به جامعه بشری می شود و آنهایی که دمکراسی مدنظرشان است و مدام از این عناوین دم می زنند در عمل به هیچ اصلی پایبند نیستند.

قائم مقام حوزه های علمیه خواهران، تاکید کرد: دموکراسی غربی مبتنی بر زر، زور و تزویر و سلطه است و ماهیتی جز حلقه های قدرت در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی گفت:‌ ماهیت حکومت مهدوی بر اساس عدالت و قوانین ناب اسلامی و انسانی است و دنباله روی عدالت و آرمان های مدنظر غربی های نیست، بشریت نیز نه تنها از حکومت مهدوی هراس و اضطرابی ندارد، بلکه آروزی او نیز حاکمیت نظامی بر اساس عدالت و حق است.

وی با بیان اینکه حکومت ها و دمکراسی غربی نمی تواند انتظار جامعه بشری را تامین کند ابراز داشت: معنای انتظار، دموکراسی های مدنظر غربی ها نیست، در حکومت مهدوی ظلم، ستم، فقر، تبعیض و بی انصافی جایی ندارد، در حالی که در دمکراسی غربی این موضوعات بیداد می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) مورد انتظار همه جوامع بشری و شاخص های موجود در آن نیز مبتنی بر رافت، رحمت، عدالت و حق است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به راهکارهایی برای مصون ماندن از آفت ها و فرقه های خرافی و انحرافی فعال در زمینه مهدویت یادآور شد: روایات و آموزه های اسلامی راه درمان این امور را روشن کرده است و مردم باید در چنین موضوعات مهمی به فقیهان دین شناس و اسلام شناس مراجعه کنند و نباید با مسائل دینی سلیقه ای برخورد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، تاکید کرد: مهم ترین مساله در بحث مهدویت برای مصون ماندن از تهدیدات و خطر فرقه های انحرافی این است که دنبال سلایق شخصی نباشیم و دنباله روی معصومان(ع) و مسیر ترسیم شده توسط این بزرگان باشیم.

وی با بیان اینکه میراث و تراث اسلامی را باید از سرچشمه آن گرفت ابراز داشت: نیابت عامه چاره کار مقابله با تمام اندیشه های خرافی و انحرافی است. /924/ت302/ج

ارسال نظرات