۰۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۸۱۶۸۰
نماینده ولی فقیه در گیلان:

تلاش علمی جوانان، ‌کشور را گرفتار ارتجاع نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دشمنان نمی توانند خودکفایی علمی ایران و توانایی جوانان ما را در حوزه های برجسته علمی همچون سلول های بنیادی و انرژی هسته ای ببینند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در دیدار جوانان گیلانی که به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان، صبح امروز در بیت امام جمعه گیلان برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع جوانان نخبه گیلانی گفت: شکوفایی فکر و اندیشه از مشخصه های دوران جوانی است.

امام جمعه رشت با بیان این که آینده نظام به دست جوانان رقم می خورد، افزود: اگر جوانان امروز ساخته نشوند، کشور گرفتار ارتجاع می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، جوانی را فرصتی برای خودسازی و جامعه سازی توصیف کرد و گفت: شخصیت های دینی، انقلابی و علمی از سنین جوانی مسیر خود را انتخاب کردند و در ریل موفقیت به راه افتادند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، انقلاب و جمهوری اسلامی را به وجود آورنده نهضت های مختلف علمی معرفی و اظهار داشت: دشمنان نمی توانند خودکفایی علمی ایران و توانایی جوانان ما را در حوزه های برجسته علمی مانند سلول های بنیادی و انرژی هسته ای ببینند.

وی با ضروری خواندن جوان گرایی در مدیریت کشور گفت: جوانان برای تصدی مسؤولیت های اجتماعی و مدیریت عجله نکنند و به دنبال تحصیل علم و تجربه باشند.

امام جمعه رشت، معرفت را بزرگ‌ترین سرمایه برای انسان دانست و تاکید کرد: شناخت نسبت به مبدا، معاد، قرآن و معارف دین و اخلاق دومین وظیفه مهم جوانان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: جوانان در سنین هستند که باید از لحاظ معرفتی، اعتقادی و دینی خود را بسازند و فردا با قرار گرفتن در پست های های اجتماعی منشا خیر و برکت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی تهذیب نفس را از دیگر وظایف جوانان دانست و گفت: جوانی دوره اخلاق یابی و تهذیب نفس است.

نماینده ولی فقیه در گیلان زمان شناسی را نیز از وظایف جوانان اعلام و اظهار داشت زمان شناسی جوان را مسؤولیت پذیر و تکلیف مدار می کند.

امام جمعه رشت با اشاره به حدیثی از امام زمان(عج) برای مراجعه به راویان حدیث و علما در دوران غیبت خاطر‌نشان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای، نائب عام امام زمان(عج) هستند و اطاعت از ایشان نشانه زمان شناسی و تبعیت از امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در پایان تصریح کرد: زمان شناسی، رهبر و وظیفه شناسی و دشمن شناسی سبب می شود که جوانان معنای حدیث بیشترین یاران امام زمان(عج) جوانان هستند، باشند./950/پ202/س
ارسال نظرات